مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: حجم آب ذخیره شده در مخزن سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پُرشدگی رسید.
کد خبر: ۱۴۵۴۲۷۱

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، جواد دادویه مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، اظهار کرد: با توجه به آورد مناسب رودخانه‌ها و بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در بالادست سد داشتیم، وضعیت ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی مطلوب است.
وی افزود: حجم آب ذخیره شده در مخزن سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پُرشدگی رسید.مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران بیان کرد: مازندران از ابتدای رهاسازی آب کشاورزی از سد البرز تاکنون بیش از پنج میلیون مترمکعب آب برای آبیاری کشتزارهای شبکه البرز اختصاص یافته است.

*برنامه‌ریزی برای تامین آب کشاورزان

دادویه یادآور شد: با توجه به کاهش دبی آب میان‌حوضه‌ای رودخانه بابل‌رود و آغاز زودهنگام فصل کشاورزی، رهاسازی آب از این سد برای کشتزارهای شبکه البرز از تاریخ ۲۷ فروردین آغاز شد.وی با اعلام اینکه با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تامین آب براساس نوبت‌بندی خواهد بود، تصریح کرد: البته براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و وضعیت مناسب ذخیره مخزن این سد، متناسب با نیاز کشتزارهای پایین‌دست میزان آب مورد نیاز در ماه‌های آتی تامین خواهد شد.
دادویه گفت: برای تامین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از سد البرز هم ماهانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه بابل انتقال داده می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها