مدیر جهاد کشاورزی خلخال از آغاز اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو با تهیه ۲۵ هزار پیوندک در باغات گردوی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۳۲۱۳

به گزارش جام جم آنلاین،حسن نورمحمدی اظهار کرد: سرشاخه کاری درختان گردو در ۵۰ هکتار از باغات گردوی شهرستان خلخال با تشکیل هشت اکیپ متخصص در بخش‌های مرکزی، خورش‌رستم و شاهرود از روزهای اخیر آغاز شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر افزایش مقاومت درختان گردو در مقابل سرما و دیرگل دهی و برگ دهی درخت، افزایش محصول همراه با ارتقای سطح کیفیت تولید از جمله مزایای اجرای طرح سرشاخه کاری گردو است که توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی همراه با آموزش باغداران اجرا می‌شود.
نورمحمدی افزایش تولید محصول گردو با مغز سفید، افزایش درصد مغز نسبت به پوست، یکنواختی محصول، بازار پسند بودن آن را از دیگر مزایای سرشاخه کاری درختان گردو عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه باغداران می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز جهادکشاورزی بخش‌ها از مزایا و خدمات این طرح استفاده کنند، گفت: انتظار می رود با اجرای این طرح زمینه جوان‌سازی باغات گردو شهرستان فراهم شده و در آینده هم محصول یکنواخت و پربار و بدون آسیب از سرما تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال اضافه کرد: با توجه به نیاز به اصلاح غالب باغات گردوی شهرستان خلخال از طریق پیوند سرشاخه کاری و کاشت نهال‌های اصلاح شده، تحقق اهداف ذکر شده نیاز به مساعدت مسئولین استانی برای تأمین اعتبار کافی از اعتبارات ملی یا سفر ریاست جمهوری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها