گزارش تکان‌دهنده پزشک اسرائیلی درباره قطع عضو زندانیان فلسطینی

یک پزشک اسرائیلی حاضر در بیمارستانی که بازداشت‌شدگان فلسطینی در آن نگهداری می‌شوند، گفته به دلیل جراحات ناشی از دربند بودن مداوم دست و پای زندانیان، آن‌ها به صورت متداول قطع عضو می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۵۱۲۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اختصاصی به نقل از یک پزشک اسرائیلی در بیمارستان صحرایی در پایگاه نظامی «سدی تیمان» رژیم صهیونیستی که بازداشت‌شدگان فلسطینی در آن نگهداری می‌شوند، وضعیت آنجا را اسفناک توصیف کرده و گفته قطع عضو متداول بر روی زندانیان انجام می‌شود.

این پزشک در نامه‌ای به دادستان کل و وزرای جنگ و بهداشت اسرائیل که به رویت هاآرتص رسیده، گفته که شرایط این بیمارستان، سلامت زندانیان را به خطر می‌اندازد و اخلاق پزشکی را نقض می‌کند.

به گفته این پزشک، «به زندانیان کاه داده می‌شود، در پوشک مدفوع می‌کنند و در بند‌های دائمی هستند که نقض اخلاق و مقررات پزشکی است». وی افزود «فقط در همین هفته، دو زندانی از ناحیه پا به دلیل جراحات قطع عضو شدند که متاسفانه یک اتفاق متداول است».

در حالی یک سخنگوی ارتش اسرائیل در واکنش به این اظهارات، مدعی عمل در چارچوب قانون شده که شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گزارش داد یک منبع که سابقه فعالیت پزشکی دارد و پیش‌تر از این بیمارستان بازدید کرده، در بند بودن و محدودیت حرکتی دائم زندانیان را تایید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها