بازگشت دوباره واحد شماره ۶ گازی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید
معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی

بازگشت دوباره واحد شماره ۶ گازی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: شرکت توزیع نیروی برق طی سال گذشته ۴۴۶ طرح را در شهر‌های مختلف این استان به بهره‌برداری رساند.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: شرکت توزیع نیروی برق طی سال گذشته ۴۴۶ طرح را در شهر‌های مختلف این استان به بهره‌برداری رساند.
کد خبر: ۱۴۵۱۰۹۰

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:یوسف اینانلو، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: ۴۴۶ طرح‌ در شهرستان قزوین، تاکستان، آبیک، آوج، البرز، بویین زهرا و محمدیه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل توسعه و احداث، نیرو رسانی، اصلاح و بهینه سازی، روشنایی معابر، رفع ضعف ولتاژ، برق رسانی روستایی، گذر از پیک، ساماندهی برق‌های غیرمجاز، جایگزینی شبکه سیمی با کابل خودنگهدار، رفع حریم و جابه جایی شبکه بود.

اینانلو همچنین به بازسازی شبکه‌های برق روستا‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: بازسازی شبکه‌های برق ۳۷۰ روستای استان قزوین با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار صورت گرفت که هدف آن بهبود افت ولتاژ، کاهش سرقت شبکه، افزایش ضریب ایمنی شبکه و و رونق اشتغال و تولید مناطق روستایی بود.

به گفته این مسئول، طرح عظیم تعویض سیم مسی با کابل خودنگهدار نیز با کاهش تلفات انرژی، رفع افت ولتاژ، کاهش خاموشی ها، نوسانات برق، پیشگیری از سرقت شبکه و تاسیسات برق به طول یک هزار و ۳۹۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به اجرا درآمد.

وی بیان کرد: ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در بخش‌های مختلف استان صورت گرفت و عملیات اجرایی فاز نخست احداث اولین شهرک انرژی خورشیدی کشور نیز طی سال گذشته با ظرفیت ۴۸ مگاوات و سرمایه گذاری بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال در شهرستان بویین زهرا آغاز شد.

اینانلو با اشاره به اینکه برق بیش از ۱۵ هزار متقاضی جدید شهری و روستایی با احداث شبکه و تاسیسات جدید با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تامین شد، تاکید کرد: برای ایجاد ظرفیت برق مورد نیاز متقاضیان جدید بخش‌های کشاورزی، صنعتی و تولیدی استان و ایجاد بستری مناسب جهت تحویل انرژی پایدار برای مشترکان، شبکه‌ای به طول ۶۱۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال ایجاد شد.

وی گفت: همچنین با اختصاص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و اضافه شدن ۱۴۰ مگاولت آمپر به ظرفیت پست‌های موجود بستر مناسبی برای تحویل انرژی مطمئن و پایدار برای مشترکان طی سال گذشته فراهم شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: در دوران اوج مصرف برق تابستان سال گذشته بیش از ۳۹ میلیون و ۶۸۰ هزار کیلووات ساعت در مصرف برق بخش خانگی صرفه جویی و در این راستا ۳۸۰ میلیارد ریال پاداش صرفه جویی به ۲۶۴ هزار و ۷۶۸ مشترک خانگی نیز پرداخت شد.

newsQrCode
برچسب ها: توسعه احداث اصلاح
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها