اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل از استقرار شرایط جوی به نسبت آرام و افزایش تدریجی دمای هوا در این استان طی روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۰۵۰۴

به گزارش جام جم آنلاین،مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با تداوم الگوی پایدار جوی حاکم در منطقه، از امروز تا آخر هفته جاری آسمان صاف بوده و سامانه فعال بارشی نخواهیم داشت.

این اطلاعیه تشریح کرده است: سه روز آینده با تداوم استقرار سامانه پرفشار سطح زمین، وزش بادها بیشتر شرقی و با سرعت ملایم خواهد بود و از این رو هوای خنکی برای استان در شبانگاهان پیش‌بینی می‌شود؛ اما از حوالی ظهر چهارشنبه با تغییر جریان‌های جوی دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد و در روزهای پایانی هفته جاری ضمن وزش بادهای جنوبی (گاهی با سرعت تند تا به نسبت شدید) هوای به نسبت گرمی انتظار می‌رود.

همچنین در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به شرایط فصلی و محلی در این مدت (وجود رطوبت خزری و افزایش نسبی دمای هوا) بعد از ظهرها و عصرها در مناطق کوهستانی رشد ابرهای هم‌رفتی با احتمال رگبار و رعد و برق موقتی دور از انتظار نیست و از این رو رعایت مسایل ایمنی در صورت اتراق در این نقاط مورد تاکید است.

آسمان مرکز استان اردبیل در حاضر صاف تا قسمتی ابری و دمای هوا ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها