یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید تلاش‌ها معطوف به کاهش نرخ تورم و کنترل آن باشد، گفت: در صورتی که نرخ دستمزد کارگران را نیز افزایش دهیم اما تورم را کنترل نکنیم هر چقدر دستمزدها نیز افزایش یابد باز هم نمی‌تواند قدرت خرید کارگران را افزایش دهد.
کد خبر: ۱۴۵۰۰۷۹

جعفر قادری در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ گفت: 
 اگر میزان تعیین شده دستمزد کارگران متناسب با تورم نباشد باعث ایجاد مشکلانی خواهد شد.

وی افزود: باید دستمزد کارگران متناسب با تورم باشد در حال حاضر همانطور که دولت اعلام کرده تورم حدود ۴۰ درصد است و این در حالی است که دستمزد کارگران نزدیک به نرخ تورم نیست.

وی در عین حال تصریح کرد: البته این اعتراض باید بیش از ناحیه کارگران از ناحیه کارمندان دولت نیز باشد زیرا افزایش دستمزد آنها ۲۰ درصد تعیین شده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: به هر حال تلاش دولت و مجلس باید این باشد که تورم را کاهش دهند.

قادری در عین حال خاطر نشان کرد: حتی در صورتی که نرخ دستمزد کارگران را نیز افزایش دهیم اما تورم را کنترل نکنیم هر چقدر  دستمزدها نیز افزایش یابد باز هم نمی‌تواند قدرت خرید کارگران و کارمندان را افزایش دهد پس منطقی این است که تلاش‌ها معطوف به کاهش نرخ تورم و کنترل آن باشد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مطابق قانون، افزایش نرخ حقوق‌ها باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد، خاطرنشان کرد: لذا انتظار افراد در این زمینه کاملا طبیعی و منطقی است و میزان افزایش دستمزدها باید متناسب با نرخ تورم باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها