معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار اردبیل از تهیه و تدوین طرح ساماندهی روخانه بالیخلو (بالیخلی چای) خبر داد که در صورت تکمیل، به قطب گردشگری این شهر تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۴۹۸۰۶

به گزارش جام جم آنلاین،طرح جامع رودخانه بالیخلو با عنوان احیا، بهسازی و ساماندهی رودخانه بالیخلو پس از تکمیل طرح‌های مطالعاتی از جمله طرح زیست محیطی، کنترل سیلاب، معماری و شهرسازی شامل اجرای هفت کیلومتر رودخانه در داخل شهر از پل نادری تا پل زرناس تهیه شده است.

وی با اشاره به ۲۹ هکتار پارک حاشیه‌ای رودخانه افزود: کف‌سازی، اجرای مبلمان، روشنایی و نورپردازی، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری پارک‌های حاشیه‌ای نیز در طرح ساماندهی مد نظر قرار گرفته است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار اردبیل بیان کرد: همچنین کف‌سازی رودخانه، اجرای آب‌نماهای متنوع و اجرای سیل‌بند به صورت کامل در طرح پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: برای مرحله اجرایی بر اساس مجوز شورای اسلامی شهر اردبیل تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه به امضا رسید و کلیات طرح هم در آخرین نشست سال جاری شورای شهر مصوب شد تا سال آینده با موسسه پایاب نیرو قرارگاه خاتم عملیات اجرایی آغاز شود.

باقرزاده عنوان کرد: با توجه به دغدغه شهروندان همه طرح‌هایی که در این محدوده انجام می‌شود، به صورت طرح جامع گردشگری است و به ویژه با اجرای این طرح، رودخانه بالیخلو به قطب گردشگری اردبیل تبدیل خواهد شد.

بالیخلو رودخانه‌ای به طول ۷۵ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر آن در کوهستان و ۲۵ کیلومتر دیگر در نقاط جلگه‌ای جریان دارد و با گذر از وسط اردبیل، شهر را به دو نیمه حدودی شرقی و غربی تقسیم کرده است.

بالیخلو در واقع یکی از رودخانه‌های دایمی استان اردبیل است که از گردنه بالخلی در جنوب‌غربی شهر نیر حد فاصل ۲ رشته کوه بزقوش و سبلان سرچشمه می‌گیرد و سرانجام در شمال شهر اردبیل به رودخانه قره‌سو می‌پیوندد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها