مدیر تعاون روستایی گلستان با بیان اینکه توزیع میوه شب عید در استان از ۲۵ اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت: هیچ کمبودی در استان وجود ندارد.
مدیر تعاون روستایی گلستان با بیان اینکه توزیع میوه شب عید در استان از ۲۵ اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت: هیچ کمبودی در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۴۴۸۷۸۶
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمدرضا جامی گفت : در آستانه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، تنظیم بازار میوه و خرما طبق سنوات گذشته به تعاون روستایی واگذار شده و در همین راستا، ذخیره‌سازی سیب و پرتقال به میزان کافی در انبارها و سردخانه‌های استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال میوه از لحاظ تامین و قیمت‌گذاری، بازار متعادل و بدون تنشی دارد، افزود: با این وجود تعاون روستایی بر حسب وظیفه، اقلام شب عید را ۱۵ درصد زیر قیمت بازار در استان عرضه می‌کند.

مدیر تعاون روستایی گلستان خاطرنشان کرد: به دلیل تقارن عید نوروز و ماه رمضان، مصارف برخی اقلام مانند میوه نسبت به سال‌های قبل متفاوت است که در همین راستا میوه شب عید به میزان کافی در استان تامین شده و علاوه‌بر ایام پایانی سال، پس از شروع سال جدید نیز توزیع میوه را در استان خواهیم داشت.

جامی گفت: امسال عرضه ۱۰۰ تُن پرتقال و ۸۰ تُن سیب و ۱۵ تُن خرما ویژه نوروز و رمضان در گلستان در نظر گرفته شده اما در صورت استقبال گلستانی‌ها، آمادگی تامین و عرضه بیشتر آن در استان وجود دارد البته به نظر نمی‌رسد امسال در این بخش شاهد تلاطم باشیم.

به گفته وی؛ با توجه به شروع ماه مبارک رمضان از روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند، توزیع خرما از روز شنبه در استان گلستان آغاز شده و با ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار در دسترس مردم استان قرار دارد.

مدیر تعاون روستایی گلستان با بیان اینکه خرمای باکیفیت تنظیم بازار به شهرستان‌های مختلف و مراکز توزیع تعاون روستایی گلستان ارسال شده است، یادآور شد: قیمت هر کیلو خرما تنظیم بازار ۸۹۰ هزار ریال است و قیمت میوه شب عید نیز هنگام عرضه اعلام خواهد شد.

جامی اضافه کرد: تامین اقلام دیگر مانند شکر، مرغ و گوشت منجمد در تعهد تعاون روستایی نیست اما برای توزیع آن همکاری لازم را با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط خواهیم داشت.

وی یادآور شد: امسال استان‌های شمالی عرضه برنج تامین بازار ندارند اما به سبب برخورداری تعاون روستایی گلستان از سه کارخانه شالیکوبی و وجود ذخایر مناسب از برنج پرمحصول در استان، برای عرضه برنج ایرانی با قیمت مناسب در نمایشگاه‌ها آمادگی داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها