در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

خطر تشدید سیلاب در سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در کشور ادامه دارد، گفت: احتمالا بارش‌های امروز و فردا سبب تشدید سیلاب در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در کشور ادامه دارد، گفت: احتمالا بارش‌های امروز و فردا سبب تشدید سیلاب در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان شود.
کد خبر: ۱۴۴۸۵۴۹

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز، شنبه شاهد بارش باران در جزایر سیری و ابوموسی هستیم، افزود: شهروندان در جنوب شرق کشور و مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز بارش باران را شاهد هستند.

وی درباره شرایط جوی کشور در روز یکشنبه نیز بیان کرد: فردا بارش‌ها را در شمال غرب کشور و مناطقی مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و گیلان خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد: در روز یکشنبه بارش‌ها در جنوب شرق کشور ادامه خواهد یافت و شهروندان در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز بارش باران را شاهد خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره اینکه آیا هنوز احتمال وقوع سیلاب در جنوب کشور وجود دارد؟ نیز گفت: کماکان احتمال وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان وجود دارد و بارش‌های امروز و فردا ممکن است سبب تشدید سیلاب در این مناطق شود.

وی عنوان کرد: برای روز دوشنبه بارش باران در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، یزد، اصفهان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

به گفته ضیاییان روز دوشنبه بارش‌های پراکنده‌ای نیز در خراسان رضوی و خراسان جنوبی اتفاق خواهد افتاد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور در روز سه شنبه نیز توضیح داد: در این روز شهروندان در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد و سیستان و بلوچستان شاهد بارش باران خواهند بود.

وی در پاسخ به این پرسش که فعالیت این سامانه بارشی تا چه روزی ادامه خواهد داشت؟ نیز به جام جم آنلاین گفت: در روز چهارشنبه این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و به این شکل فعلا پدیده خاصی برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه پیش‌بینی نشده است.

ضیاییان درباره تغییرات دمای هوا در روز‌های پیش‌رو نیز عنوان کرد: دمای هوا در مناطق کشور متفاوت خواهد بود. اما برای فردا تغییر خاصی را در دمای هوا نخواهیم داشت و برخی مناطق در نیمه شمالی کشور مقداری افزایش دما را خواهند داشت. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: صبح دوشنبه نیز مقداری کاهش دما را در شمال غرب و جنوب شرق کشور خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه در صبح سه شنبه نیز اغلب مناطق کشور کاهش دما را خواهند داشت، بیان کرد: برای روز چهارشنبه نیز در نیمه غربی کشور مقداری افزایش دما و در نیمه شرقی کشور کا‌هش دما را خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها