افزایش اولیه تعرفه خدمات مهندسی در سال آینده
رییس سازمان نظام ساختمان مهندسی گلستان خبر داد:

افزایش اولیه تعرفه خدمات مهندسی در سال آینده

رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان خبر داد: 

الزام استفاده از خدمات مسئولان ایمنی در ساختمان های مشمول

محمد رضا آلوستانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان، اظهار داشت: استفاده از خدمات مسئول ایمنی در کلیه ساختمان های مشمول طبق مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان، الزامی می شود.
محمد رضا آلوستانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان، اظهار داشت: استفاده از خدمات مسئول ایمنی در کلیه ساختمان های مشمول طبق مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان، الزامی می شود.
کد خبر: ۱۴۴۸۰۸۰
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در این خصوص افزود:  توجه به مباحث ایمنی در حوزه کار باید به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نظام مهندسی ساختمان گلستان با تشکیل کمیته راهبری ارتقا ایمنی در عملیات ساختمانی و برگزاری همایش افتتاحیه بکارگیری مسئولان ایمنی کارگاه های ساختمانی در سال ۹۶ به طور جدی  این موضوع را در دستور کار خود قرارداد وی افزود: استفاده از خدمات مسئولان ایمنی ابتدا به صورت پایلوت در سه شهر استان و هم اکنون در کل شهرهای استان اجرایی می شود.  
 
آلوستانی از ابلاغ دستورالعمل اجرایی بکارگیری مسئولان ایمنی به دفاتر نمایندگی خبر داد و افزود: طبق این دستورالعمل، انتخاب مسئول ایمنی، از مسئولان ایمنی مقیم در هر شهر که لیست آنان بعد از پایش و تایید کمیته ایمنی استان مشخص شده است  با حضور نمایندگان کمیته ایمنی و کارمند دفتر نمایندگی خواهد بود و در صورت عدم وجود مسئولان ایمنی در هر شهر از  مسئولان شهر مجاور استفاده خواهد شد.   

وی در ادامه بیان داشت جهت حفظ حقوق مسئولان ایمنی،  انتخاب به کمک نرم افزار و به صورت رندم از روی شماره های تخصیصی به هر مسئول ایمنی خواهد بود و هیچ فردی دخل، تصرف و اختیاری در انتخاب نخواهد داشت. 

رییس سازمان تاکید کرد: اولویت انتخاب با افرادی خواهد بود که هیچ گونه کار فعال نداشته باشند و  این مورد توسط کاربر دفاتر نمایندگی کنترل خواهد شد.

آلوستانی در پایان با اشاره به اینکه در دستورالعمل ابلاغ شده به طور کامل همه موارد از جمله نحوه تعیین حق الزحمه، چگونگی انعقاد قرارداد و... توضیح داده شده است افزود: از  تلاش و همراهی همکاران عزیزم در هیات مدیره دوره نهم همچنین کمیته ایمنی سازمان  در بحث ساماندهی و پایش مسئولان ایمنی در استان قدردانی می کنم و امیدوارم با رعایت قوانین ایمنی، شاهد کاهش تعداد حوادث باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها