مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

پیش‌بینی کشت زیره در ۱۵۰ هکتار از اراضی استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان

رفع تداخل ۸۱ درصد از پلاک‌های کشاورزی استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از رفع تداخل بیش از ۹۸۲ پلاک در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۱ درصد از پلاک‌های کشاورزی استان رفع تداخل شده است.
کد خبر: ۱۴۴۸۰۱۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رضا بهراملو در جمع اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی با بیان اینکه امنیت غذایی با شرط حفظ آب و خاک محقق می‌شود اظهار کرد: فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب از ضروریات روز است و با فعالیت‌های طبیعت محور اعم از درخت کاری و درخت داری تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه افزون بر آب در حوزه خاک نیز دچار محدودیت شده‌ایم افزود: حدود ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان منابع طبیعی و یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است به طوری که ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی آبی و ۴۴۰ هزار هکتار دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با تاکید بر تدوین نقشه راه تصریح کرد: نقشه راه کشاورزی در ۲۱ زیرتخصص خودجوش تدوین شده به نحوی که تولید بر اساس نیاز باشد نه تصادفی از همین رو یکی از برنامه‌های حفظ منابع تولید همچون آب و خاک، تدوین نقشه راه است.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه بهره‌گیری از کشاورزان نمونه نیز باید مد نظر باشد چراکه ۴۱ کشاورز نمونه ملی عدد بی‌سابقه‌ای بوده که استان همدان از آن خود کرده است گفت: کشاورزان نمونه با ارتقای بهره‌وری و افزایش تولید در راستای حفظ منابع تولید اقدام درخوری انجام داده‌اند.

بهراملو در بخش دیگر از اتمام رفع تداخلات پلاک‌های کشاورزی استان تا پایان سال خبر داد و اضافه کرد: در این بخش نیز اقدامات شایان ذکری صورت گرفته، به طوری که طی سال جاری سه برابر هفت سال ابتدای طرح رفع تداخل انجام شده به نحوی که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی در پایان به رفع تداخل بیش از ۹۸۲ پلاک در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۱ درصد از پلاک‌های کشاورزی استان رفع تداخل شده است.

ارسال : admin
برچسب ها
رفع تداخل ۸۱ درصد از پلاک‌های کشاورزی استان همدان فردای همدان همدان
نوشته های مشابه
تأمین آب شرب بیش از ۸ هزار خانوار روستایی در همدان۱۴ اسفند ۱۴۰۲
تولید یک میلیون و ۵۱۵ هزار نهال در استان همدان۱۴ اسفند ۱۴۰۲
خانه بازی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان افتتاح شد۱۴ اسفند ۱۴۰۲
توزیع تجهیزات آموزشی به ارزش ۲۴ میلیارد تومان در مدارس همدان۱۴ اسفند ۱۴۰۲
ارسال دیدگاهمجموع دیدگاهها : ۰در انتظار بررسی : ۰انتشار یافته : ۰
دیدگاه خود را اینجا بنویسید
نام شما
پست الکترونیکیقوانین ارسال دیدگاه
سامانه جامع رسانه‌های کشور
برگه نمونه تعرفه تبلیغات تماس با ما خبرنگار افتخاری
Home
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی فردای همدان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها