مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد:

نرخ گوشت در استان یزد براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار اعلام می‌شود

یزد- اجلاس منطقه‌ای اکو و حضور سفرای کشورهای همکاری آسیایی ACD در یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۱۴۴۷۹۲۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی در سال ۲۰۲۴ میلادی است که طی یک سال آینده میزبان کنفرانس‌ها و رویدادهای بین المللی متعددی با حضور مقامات عالی کشورهای عضو است که سرآغاز آن ضیافت پایان هفته این شهر میراث جهانی با حضور ۵۵ میهمان خارجی از ۱۵ ملیت است.

محمدحسین پارساییان گفت: شهر میراث جهانی یزد در سال ۲۰۲۴ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی(ACD) معرفی شده و در این راستا تقویم برنامه یک ساله‌ای نیز تدوین شده است.

وی از میزبانی یزد در روزهای آینده از ۵۵ میهمان خارجی از ۱۵ ملیت و کشور خارجی عضو ACD از جمله سفرای کشورهایی مانند قرقیزستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان، قراقستان، اندونزی، مالزی، فیلیپین، برونئی و تایلند خبر داد و افزود: این میهمانان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به همراه دبیر کل اکو، رئیس موسسه اکوی فرهنگی، دبیر کل مجمع گفت‌وگوی همکاریهای آسیا و معاون گردشگری کشورمان میهمان استان یزد هستند.

مشاور و دستیار ویژه استاندار یزد با اشاره به تدارک برنامه‌های متعدد برای این برنامه اعم از سه ضیافت با استاندار، مجموعه شهرداری و شورای شهر یزد و نیز بازرگانان استان، بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری یزد و کاشت درخت در بوستان ملل یزد، گفت: این برنامه تنها یکی از برنامه‌های تقویم تدوین شده یکساله یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو ACD است و علاوه بر این، طی این یک‌سال برگزاری اجلاسها و رویدادهای مختلف دیگری به میزبانی یزد شاهد خواهیم بود.

احمد آخوندی ابراهیم آبادی از جمله این برنامه‌ها را برگزاری کنفراس بین المللی گردشگری آسیا با حضور وزاری گردشگری کشورهای عضو ACD، اجلاس منطقه‌ای اکو،  نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی، همایش تورگردانان و نشست‌های تخصصی گردشگری، تورهای آشناسازی افراد تاثیرگذار و اصحاب رسانه کشورهای عضو، برگزاری نشست روسای ارتباط دانشگاه‌های کشورهای عضو و همزمان با آن همایش همایش بین‌المللی دانش مرمت ذکر کرد.

وی علت عدم حضور برخی از سفرای دیگر کشورهای عضو ACD را عدم حضور آنها در کشور یا عدم صدور استوارنامه آنها در فرصت محدود باقیمانده تا این مراسم ذکر کرد و گفت: هر چند در روزهای آتی سفرای دیگری نیز به این برنامه افزوده خواهند شد ولی مابقی سفرای کشورهای عضو در سال آینده به مرور به یزد دعوت خواهند شد.

آخوندی از موضوعات مورد تاکید سند تحولی «یزد نوین» را معرفی یزد سالانه به یک میلیارد نفر از مردم جهان خواند و گفت: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی طی چهار سال تا ۱۴۰۴ به ظرفیت چهار میلیارد نفر آشنا به یزد در دنیا برسیم.

سید ناصر طباطبایی، دبیر اجرایی این برنامه نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۳۵ کشور با در اختیار داشتن ۶۰ درصد جمعیت دنیا در عضویت این مجمع هستند و خوشبختانه بسیاری از کشورهای عضو این شورا جزو شرکای راهبردی کشورمان هستند که هم‌اکنون در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری همکاری‌های خوبی دارند.

وی این مجمع را یک قابلیت حائز اهمیت خواند و گفت: خوشبختانه شرایط میزبانی سفرا و دیپلمات‌های کشورهای عضو مجمع گفت‎وگوی آسیا در آستانه سال جدید به خوبی در استان مهیا شده است و امیدواریم بتوانیم در قالب این برنامه ظرفیت‌های بالای تاریخی، فرهنگ زیبای مردم یزد و قابلیت‌های استان در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری از اهداف مدنظر استان در این برنامه است.

طباطبایی ضمن تشریح برنامه‌های ضیافت سفرای عضو در استان، تاکید کرد: هدایای در نظر گرفته شده عمدتاً از صنایع دستی فاخر استان است و خدماتی در حوزه‌های مختلف از گردشگری و سرمایه گذاری و همکاری‌های اقتصادی نیز مدنظر است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها