مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز از تولید ۴۰ میلیون اصله نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان البرز تا پایان سال ۱۴۰۵ خبر داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز از تولید ۴۰ میلیون اصله نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان البرز تا پایان سال ۱۴۰۵ خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۷۸۴۰

به گزارش خبرنگار جام جم البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی با اشاره به تولید نهال در راستای طرح کاشت مردمی درخت گفت:از سال گذشته این طرح با تولید نهال در سطح کشور شروع شد و قرار است در مدت ۴ سال یک میلیارد نهال تولید شود.
بیات در رابطه با سهم استان البرز برای تولید نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت توضیح داد:باتوجه به ظرفیت‌های موجود و نهالستان‌هایی که به صورت متعدد در البرز وجود دارد برای استان ما سهم ۱۶ درصدی معادل تولید ۴۰ میلیون اصله نهال در مدت ۴ سال در نظر گرفته شده است که طبق آخرین آمار خوشبختانه بیش از تعهدی که داشتیم نهال تولید شده است.
وی در ادامه به کاشت نهال در استان اشاره کرد و گفت: در زمینه کاشت نهال برای استان البرز حدود ۲ میلیون اصله نهال در سال پیشبینی شده است که در مجموع چهار سال باید ۸ میلیون نهال کشت کنیم که در این زمینه برنامه ریزی‌هایی صورت پذیرفته و تلاش بر این بوده است که از مشارکت همه مردم در تمامی بخش‌ها استفاده کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به طرح و پروژه‌های منابع طبیعی در بخش بیابان و جنگل داری در مناطق کوهستانی بیان کرد:تا به امروز حدود ۲۵۰ هکتار کاشت نهال در عرصه‌های بیابان انجام دادیم و یک عرصه ۵۰۰ هکتاری در منطقه اشتهارد آماده سازی شده است که بزودی افتتاح خواهد شد.
وی افزود:یکی از پروژه‌های مهم و خوب استان که میتوان به آن اشاره کرد ۴۰۰ هکتار جنگل کاری ماهدشت به اشتهارد است که طراحی پروژه آماده شده و قرار است در هفته منابع طبیعی با مشارکت بسیج سازندگی، هلال احمر و همه دستگاه‌هایی که در این موضوع می‌توانند کمک کنند آغاز کنیم.
وی با اشاره به اینکه استان البرز مساحت محدودی دارد، اما در مقابل در محدوده میانی و جنوبی تراکم جمعیت و مراکز صنعتی بسیار بالا می‌باشد و این موضوع باعث افزایش آلودگی می‌شود اظهار داشت:تن‌ها موضوعی که می‌تواند به کاهش این میزان آلودگی و جذب کربن کمک کند توسعه پوشش گیاهی است که طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت می‌تواند بسیار در این زمینه اثر بخش باشد تا بتوانیم به هوای پاک، خاک و آب سالم برسیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در پایان تاکید کرد:مهم‌تر از مسئله کاشت درخت، فرهنگ سازی نگهداری از درخت است که خوشبختانه در این زمینه همکاری‌های خوبی با آموزش و پروش انجام شده. در سطح استان حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز داریم که اگر فرهنگ سازی خوبی رقم بخورد همه دانش آموزان عزیز می‌توانند سفیر منابع طبیعی شوند و قدم‌های خوبی در این راه بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها