دادستان قزوین از رشد ۲۵۳ درصدی رسیدگی به اجرای پرونده‌ها با موضوع جزای نقدی در دادسرای عمومی و انقلاب استان خبر داد.
دادستان قزوین از رشد ۲۵۳ درصدی رسیدگی به اجرای پرونده‌ها با موضوع جزای نقدی در دادسرای عمومی و انقلاب استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۷۷۴۰

مهرداد نوری-جام جم آنلاین قزوین:حسین رجبی، دادستان قزوین گفت: با راه اندازی سه شعبه جدید اجرای احکام کیفری و یک شعبه اجرای احکام انقلاب، در مجموع ۹ شعبه اجرای احکام در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین فعالیت دارند که افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها را در پی داشته است.

وی ادامه داد: با افزایش تعداد شعب اجرای احکام، میزان رسیدگی به پرونده‌ها با موضوع جزای نقدی با رشد ۲۵۳ درصدی، از ۲ هزار و ۲۳ مورد در سال گذشته به هفت هزار و ۱۵۳ مورد در سال جدید رسیده و میزان جزای نقدی نیز طی جاری ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

رجبی افزود: در راستای استفاده از خدمات نوین برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، استفاده از سامانه "سهام" (سامانه هوشمند استعلامات مالی قوه قضاییه) با افزایش ۲۵۲ درصدی، از یک هزار و ۳۴۴ مورد در سال گذشته به سه هزار و ۳۸۷ مورد در سال جاری افزایش یافته است.

دادستان قزوین بیان کرد: میزان پاسخگویی سجل کیفری در سامانه "ساما" (اطلاعات موثر اشخاص) در سال گذشته ۷۴ ساعت بود که در سال جدید به ۱۵ ساعت در کل استان و هفت ساعت در دادسرای مرکز قزوین کاهش پیدا کرده است.

newsQrCode
برچسب ها: اجرا احکام دادسرا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها