مشارکت سی و نه درصدی در گیلان

نتایج انتخابات مجلس در گیلان اعلام شد

نتایج رسمی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان یازده حوزه انتخابیه آستارا، رشت و خمام، آستانه اشرفیه، رودسر و املش، بندر انزلی، تالش، رضوانشهر و ماسال و دو حوزه رودبار و صومعه سرا، شفت و فومن، لاهیجان وسیاهکل و نیز لنگرود اعلام شد.
کد خبر: ۱۴۴۷۷۲۰

گیلان-جام جم آنلاین-دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان  گفت: جبارکوچکی نژاد با ۴۵ هزار ۶۱۴ رای معادل ۲۸.۸۸ درصد آرا ماخوذه، مهدی فلاح با ۳۴هزار و ۶۸۲ رای حدود ۲۱.۹۶ درصد کل آرا و محمدرضا احمدی سنگری با ۳۲هزار و ۲۷۳ رای معادل با ۲۰.۴۳ درصد آرا ماخوذه به عنوان منتخب مردم در حوزه انتخابیه رشت و خمام به مجلس دوازدهم راه یافتند.

جواد شفیعی ثابت افزود: ابراهیم نجفی اسپیلی با ۱۷هزار و ۴۹۰ رای معادل ۵۳.۵۸ درصد آرا منتخب مردم در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و محمد علیجانی شوکی با ۱۸ هزار ۵۸۷ رای یعنی ۲۵.۹۱ درصد آرا، منتخب مردم در حوزه انتخابیه رودسر و املش شد.

وی گفت: یاسر اسلام دوست کاربندی هم با ۴۴ هزار و ۱۶۱ رای معادل ۳۱.۶۸ درصد آرا در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال و احمد دنیا مالی با هشت هزار و ۱۴۷ رای، ۲۶.۳۳ درصد آرا این شهرستان از حوزه انتخابیه بندرانزلی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

 

وی عنوان کرد: در شهرستان آستارا هم، ولی داداشی با کسب ۱۶ هزار و ۴۷۴ رای نماینده منتخب مردم این حوزه انتخابیه شد.

به گفته وی، مهرداد گودرزوند چگینی با ۱۸ هزار و ۷۸۸ رای در حوزه انتخابیه رودبار و سعید رحمت زاده پشتیری با ۲۴ هزار و ۷۶۰ نیز در حوزه انتخابیه صومعه سرا منتخب مردم شدند.

شفیعی ثابت افزود: کریم معصومی با ۲۲ هزار و ۵۵ رای در حوزه انتخابیه فومن و شفت، سلمان زارع با ۱۹ هزار و ۲۳ رای در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل و نیز مهرداد لاهوتی با ۲۴ هزار و ۹۳۶ رای در حوزه انتخابیه لنگرود منتخب مردم شدند.

وی گفت: نتایج سایر حوزه‌های انتخابیه گیلان نیز بزودی توسط فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه پس از تایید و توافق با هیات‌های نظارت شهرستان اعلام خواهد شد.

استان گیلان با ۱۱ حوزه انتخابیه ۱۳ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد سه کرسی مربوط به حوزه رشت و خمام است و سایر ۱۰ حوزه دیگر هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها