رای مردم در این دوره از انتخابات برغم تبلیغات وسیع و بسیار شکننده‌ای که دشمن برای ترغیب مردم برای قهر با صندوق‌های آرا انجام داد حاوی پیام‌های بسیار مهمی است.
واقعیت آن است که جامعه ایرانی مثل روز ۲۲ بهمن امسال در روز انتخابات حماسه بزرگی را خلق کردند.
رای مردم در این دوره از انتخابات برغم تبلیغات وسیع و بسیار شکننده‌ای که دشمن برای ترغیب مردم برای قهر با صندوق‌های آرا انجام داد حاوی پیام‌های بسیار مهمی است. واقعیت آن است که جامعه ایرانی مثل روز ۲۲ بهمن امسال در روز انتخابات حماسه بزرگی را خلق کردند.
کد خبر: ۱۴۴۷۶۳۸
نویسنده حمیدرضا مقدم فر تحلیلگر مسائل سیاسی

این رخداد بسیار مهم در شرایطی اتفاق افتاد که دشمن برای ناامید کردن مردم هزینه‌های زیادی را صرف کرد، اما ناکام ماند. همین مساله انتظار فراوانی را در بین جامعه ایجاد می‌کند و از سویی دیگر مسئولیت سنگینی را متوجه برگزیدگان و منتخبان مردم می‌کند. نمایندگانی که به خانه ملت راه پیدا کردند طبعا باید مسئولانه اقدام کنند، اما رایی که مردم در روز ۱۱ اسفند به صندوق‌ها ریختند بیش از گذشته این مسئولیت را سنگین می‌کند. از این رو منتخبان ملت در این دوره از فعالیت مجلس شورای اسلامی باید شرایطی را در خودشان ایجاد کنند تا همه دغدغه‌های آن‌ها معطوف به حل مسایل و مشکلات مردم باشد.

ما امروز با معضلاتی مثل موضوع معیشت و اقتصاد مواجه هستیم و در چنین وضعیتی انتظار این است که مسئولان با تلاش و کوشش خود بتوانند پاسخ این اقبال مردمی را بدهند. 


نمایندگان باید لزوما از اقشاری باشند که مشکلات و معضلات جامعه را درک کنند. این همان موضوعی است که امام راحل در وصیتنامه سیاسی و الهی خودشان به آن تاکید کردند و به این نکته اشاره داشتند که مسئولان باید از قشر متوسط و پایین جامعه باشند تا درد مردم را بفهمند و برای آن چاره اندیشی کنند.


طبعا انتظار این است که نمایندگانی که در مجلس حضور پیدا می‌کنند تمامی تلاششان را مصروف شناسایی مشکلات و معضلات جامعه و آسیب‌ها و چالش‌هایی اقتصادی و اجتماعی در جامعه کنند و بدانند اقشار مردم بویژه طبقات فرودست و از نظر اقتصادی ضعیف جامعه چه مشکلاتی دارند. علاوه بر این نمایندگان مجلس مسئولیت مهمی هم در عرصه سیاسی دارند. آن‌ها باید با درک درست شرایط دشمن شناس باشند. از این جهت که تمام تلاش دشمنان و معاندان نظام و ملت آن است که وضعیت داخلی کشور را از انسجام و اتحاد ملی تهی کند و البته برای پیشبرد اهدافش هم برنامه‌های متعددی از جمله اعمال تحریم‌هایی که به قول اوباما و ترامپ، فلج کننده است، دارد. طبعا یکی از شیوه‌های ایستادگی با چنین تهدیداتی شناخت کامل تکنیک‌ها و ترفند‌های دشمنان است. 


در کنار همه این موارد باید به این نکته در خصوص تحلیل انتخابات ۱۱ اسفند نیز توجه کرد که در کنار تمام فهرست‌های متعددی که جریان‌ها و گروه‌های مختلف ارائه دادند، اما انتخاب مردم نه بر مبنای رای دادن برای لیست بلکه مبتنی بر شناخت و آگاهی بود.


پیام مردم در انتخاب افراد کاملا روشن بود. برخی از نامزد‌ها شعار‌ها و وعده‌های ضد فساد داشتند و به همین خاطر مورد توجه مردم قرار گرفتند. این رویکرد نشان می‌دهد که رای مردم جریانی و حزبی نبود و انتظار هم این است که نمایندگان درک کنند که جامعه رای سیاسی نداده بلکه کاملا هوشمندانه براساس شعار‌ها و معیار‌های نامزد‌ها آرای خود را به صندوق‌ها ریختند؛ بنابراین نامزد‌هایی که فریاد مقابله با فساد را سر دادند باید به این نکته توجه کنند که وعده‌ها و شعار‌ها از حافظه مردم خارج نمی‌شود؛ بنابراین مجلس دوازدهم بیش از رفتار‌های سیاسی باید به مشکلات مردم توجه نشان دهد. 


زمان رقابت‌های سیاسی صرفا مربوط به زمان انتخابات است و الان باید در برابر دشمن صف آرایی کرد و نباید با جدل‌های سیاسی فرصت‌ها را برای حل مشکلات مردم و رویارویی با معاندان سوزاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها