هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد جوی از فعالیت سامانه بارشی به همراه وزش باد شدید خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۷۵۷۱

به گزارش جام جم آنلاین،رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت: از صبح سه شنبه تا بعد ظهر چهارشنبه در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، بمپور، تفتان، خاش، دلگان، زابل، زهک، سراوان، سیب و سوران، گلشن، مهرستان، میرجاوه، نیمروز، هامون، هیرمند رخداد بارش باران، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق و بارش تگرگ رخ خواهد داد.
ملاشاهی افزود: اواسط وقت سه شنبه در مناطق مرکزی استان وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.
علی ملاشاهی توصیه کرد: در این مدت از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله تفتان پرهیز شود و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود، همچنین از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و احتیاط در تردد‌های جاده‌ای در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

فعالیت سامانه بارشی به همراه وزش باد شدیدسیستان و بلوچستان

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان همچنین گفت: از دوشنبه تا چهارشنبه بر روی دریای عمان رگبار و رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و وزش باد تا حدود ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج تا حدود دو متر پیش بینی شده است.
علی ملاشاهی توصیه کرد:از شنا و تفریحات دریایی و فعالیت‌های شیلاتی و تردد‌های دریایی به ویژه تردد با شناور‌های سبک و نیمه سنگین خودداری شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

فعالیت سامانه بارشی به همراه وزش باد شدیدسیستان و بلوچستان

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان  هم با اعلام هشدار سطح نارنجی جوی از فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب غرب استان خبر داد و گفت: از صبح سه شنبه تا بعد ظهر چهارشنبه ، در شهرستان‌های زرآباد، فنوج، لاشار، قصرقند، نیکشهر، سرباز، راسک، کنارک، چابهار، دشتیاری، رخداد بارش باران، برخی نقاط رگبار رعد برق و احتمال بارش تگرگ و تند باد لحظه‌ای به ویژه جنوب غرب استان پیش‌بینی شده است.
حیدری توصیه کرد:از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری گردد، از محصولات کشاورزی محافظت شود. از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در تردد‌های جاده‌ای احتیاط شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها