قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین

مشترکان قزوینی هوای آب را در خانه تکانی‌ها داشته باشند

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شهروندان خواست در این روز‌های پایانی سال در مدیریت بهینه مصرف آب نهایت دقت و صرفه جویی را داشته باشند.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شهروندان خواست در این روز‌های پایانی سال در مدیریت بهینه مصرف آب نهایت دقت و صرفه جویی را داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۴۷۳۷۰

مهرداد نوری جام جم آنلاین قزوین:مهدی حسینخانی، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به اینکه قزوین تنها استانی در کشور است که در تامین آب، از آب‌های سطحی برخوردار نیست، گفت: ما تنها به چاه‌ها برای تامین آب دسترسی داریم و منابع آب‌های زیرزینی را به وسیله این چاه‌ها به سطح منتقل و مصرف می‌کنیم و این سبب می‌شود تا در روز‌های اوج مصرف که با شروع فصل گرما و وقتی که کولر‌ها به مدار مصرف آب وارد می‌شوند و ۲۰ درصد افزایش مصرف آب را نیز به خود اختصاص می‌دهند و همچنین در مناسبت‌های خاص مثل خانه تکانی‌های پایان سال که افزایش مصرف داریم، با مشکل کاهش فشار روبرو شویم.

وی، منابع تامین آب در قزوین را محدود دانست و گفت: به طور عملی همان منابع همیشگی که در طول سال وظیفه تامین آب شهر‌ها و روستا‌های استان را برعهده دارند، برای نوروز هم هستند و این مقدار در تمام طول سال ثابت بوده و چنین نیست که برای مناسبت‌های خاصی مثل نوروز سهمیه جداگانه‌ای داشته باشیم.

حسینخانی با اشاره به اینکه شستشوی فرش در منازل آب بسیار زیادی را هدر می‌دهد، تاکید کرد: به طور معمول قالیشویی‌ها در خارج از شهر‌ها واقع هستند و منابع تامین آبشان نیز غیر از آب شرب خانگی است و ارجاع فرش‌ها برای شستن به این مراکز در صرفه جویی آب بی تاثیر نخواهد بود و مثل استفاده از ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی که در آن ظروف تجمیع می‌شوند و آب کمتری مصرف می‌کنند، قالیشویی‌ها هم در این رابطه آب کمتری مصرف کرده و به صرفه‌تر خواهند بود.

قائم مقام شرکت آبفای قزوین با تاکید بر اینکه یکی از موارد پیک مصرف آب در روز‌های پایانی سال و در آستانه نوروز است، بیان کرد: امیدواریم شهروندان قزوینی با توجه به بارش‌های کمی که طی سال‌های گذشته گریبان استان را را گرفته این روز‌ها صرفه جویی در آب را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها