مدیرکل بازرسی استانداری تهران گفت: شعب اخذ رای حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در روز رای گیری انتخابات به صورت آنلاین و هوشمند توسط تیم‌های بازرسی کنترل می‌شوند
کد خبر: ۱۴۴۷۰۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، اسدالله تقی زاده روز چهارشنبه افزود: در روز انتخابات بازرسین قطعا در محل شعب حضور دارند و به صورت آنلاین و الکترونیک می‌توانند گزارش تخلفات احتمالی را در اختیار وزارت کشور و هیات بازرسی استان قرار دهند در واقع به صورت مستمر و آنلاین رصد و پایش لازم را از محل شعب داریم.

وی در مورد آخرین وضعیت شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه اظهار کرد: وزارت کشور به عنوان متولی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وظایف خود را به خوبی انجام داده و شرایط برای برگزاری باشکوه انتخابات فراهم است.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان تهران ادامه داد: ماده ۲۸ قانون اساسی تکلیفی را بر عهده وزارت کشور قرار داده که بتواند جهت حسن اجرای انتخابات و اجرای صحیح فرایند‌های مربوط به برگزاری، بازرسینی جهت سرکشی و نظارت به اجرای این فرآیند اعزام کند.

تقی زاده اضافه کرد: هیات بازرسی استان تهران به هفت هزار و ۸۰۰ نفر بعنوان بازرس و سربازرس آموزش‌های لازم را داده است حتی به بازرسین ویژه نیز بازآموزی‌های شده که بتوانند در حوزه انتخابات و روز برگزاری به صورت میدانی گزارشات خود را تهیه کرده و در اختیار وزارت کشور قرار دهند.

مدیرکل بازرسی استانداری تهران یادآور شد: جهت اطلاع و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و شکایات احتمالی توسط بازرسین، شماره تماسی مربوط به دریافت گزارشات مردمی با شماره ۴۵۵۰۰ در شعب در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: اگر خلافی توسط نامزد‌ها و افراد وابسته به آن‌ها توسط بازرسین گزارش شود، گزارشات سریعا در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته و برای فرد متخلف تشکیل پرونده خواهد شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس با ۳۰ کرسی و سه هزار و ۳۷۹ کاندیدا بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها