یزد- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: در اجرای هوشمندسازی سامانه ثبت شرکتها ، امکان پرداخت مالیات نقل و انتقال سهام شرکتهای سهامی خاص موضوع تبصره یک ماده 143 قانون مالیات های مستقیم از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک بصورت برخط راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۴۴۶۸۱۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهدی اقبال با اعلام این خبر اظهار داشت: متقاضیان می توانند پس از تنظیم صورت جلسه نقل و انتقال که عمدتا توسط هیئت مدیره شرکت می باشد به سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به آدرس : irsherkat .ssaa.ir مراجعه نمایند و صورت جلسه را در سامانه فوق ثبت و اطلاعات مربوط به نقل و انتقال های صورت گرفته در سامانه وارد کنند.

وی افزود : پس از پذیرش نهایی می بایست شخصا به پورتال my.tax.gov.ir  مراجعه و نسبت به پرداخت الکترونیکی تکالیف مالیاتی به صورت برخط اقدام نمایند.

مدیرکل ثبت اسناد یزد درباره نقل و انتقال های قهری سهام گفت: نقل و انتقال هایی که از شخص فوت شده به وراث صورت می گیرد با توجه به اینکه ماخذ محاسبه مالیات متفاوت است و همچنین در موردی که نقل و انتقال بر اساس احکام مراجع قضایی می باشد که در این مورد ذینفع شخصی به غیر از انتقال دهنده است فرآیند مانند رویه سابق است و اداره مالیاتی گواهی پرداخت صادر می کند.

اقبال درباره متقاضیانی که قبلا به روش سنتی مالیات پرداخت کرده اند، ادامه داد : در این موارد ، متقاضیان با خطای لزوم پرداخت الکترونیکی مواجه می شوند که از آنها درخواست می شود بصورت حضوری به اداره ثبت شرکتهای یزد مراجعه تا نسبت به رفع مشکل آنها اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها