تمامی تلاش دشمنان اسلام در گستره بیش از ۲۵۰ کانال ماهواره‌ای و تلویزیونی این است که امید مردم را نسبت به سرنوشت کشور و آینده شان خدشه دار کنند و با دروغپردازی، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی، بزرگنمایی مشکلات و کوچکنمایی پیشرفت‌های کشور و اعتماد مردم را نسبت را به نظام، مسئولان و بویژه انقلابی که کردند از دست بدهند.
تمامی تلاش دشمنان اسلام در گستره بیش از ۲۵۰ کانال ماهواره‌ای و تلویزیونی این است که امید مردم را نسبت به سرنوشت کشور و آینده شان خدشه دار کنند و با دروغپردازی، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی، بزرگنمایی مشکلات و کوچکنمایی پیشرفت‌های کشور و اعتماد مردم را نسبت را به نظام، مسئولان و بویژه انقلابی که کردند از دست بدهند.
کد خبر: ۱۴۴۶۵۸۰
نویسنده محمدکاظم انبارلویی تحلیلگر مسائل سیاسی

بیش از ۴۵ سال است که ما تجربه جمهوری اسلامی را داریم. در این سال‌ها دشمنان و معاندان مردم ایران بقدری در سیاه نمایی پیشتاز بودند که هر از چندی می‌گفتند که نظام از دست رفته و رو به سقوط است و بقول رهبری ادعا می‌کردند که نظام جمهوری اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید. این در حالی است که ما چندی پیش ۴۵ سالگی انقلاب را جشن گرفتیم و انشاالله تا ۹۰ سالگی نظام را هم خواهیم دید.
بین جمهور و اسلام یک پیوند فکری و اعتقادی است. مردم ایران، چون مسلمان هستند بر این باورند که باید احکام اسلام و دین در این کشور حاکم باشد و از همین رو، پیاده شده احکام و موازین دینی و اسلامی مطابق با قوانین به جامعه این امید را می‌دهد که به مشروعیت الهی و مردمی نظام باور داشته باشند. در چنین مشروعیت، منافع همه مردم حفظ می‌شود، چون افراد جامعه حفظ منافع خود را در پیاده شدن احکام دینی می‌دانند. 
اگر یک نموداری از انقلاب ۴۲ که قیام امام خمینی آغاز شد تا حوادث و تحولات امروز رسم کنیم درمی یابیم که انقلاب همیشه یک حرکت رو به جلو و رو به رشد داشته و در عوض دشمنان اسلام و ایران مثل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها قدرتشان رو به کاهش بوده و اقتدارشان روند کاهنده‌ای را طی کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که ایرانیان براساس مبانی دینی خود در مسیر ظهور و تدارک آمادگی برای ظهور موعود و منجی عالم بشریت حرکت می‌کنند تا شرایط را برای تحقق یک حکومت الهی فراگیر و سراسر عدل برای جهانیان فراهم کنند؛ بنابراین این مسیر به هیچ وجه شکستی و ناکامی در آن راه ندارد، چون روز به روز ما به کامیابی‌ها و موفقیت‌های بزرگی در سطح منطقه و جهان می‌رسیم. 
 با توجه به این مبانی اعتقادی و تفکراتی که ریشه در اسلام دارد مردم ما در انتظار برگزاری یک انتخابات پرشکوه هستند. انتخابات به مثابه دمیدن یک نفس نو و هوای تازه در سطح حکمرانی است. ما سال‌ها است که از حکومت سلطنتی فاصله گرفته ایم. مردم ما در دوران رژیم شاهنشاهی با توجه به شرایط اختناق آوری که در فضای دیکتاتوری وجود داشت در یک محیط بسته‌ای نفس می‌کشیدند، اما بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی در هر ۴ سال، مسئولان نظام به انتخاب مردم عوض می‌شوند و این کارگزاران جدید روح تازه‌ای به اجرا، تقنین و مدیریت کشور می‌دمند و حکمرانی کشور را نو می‌کنند.
یکی از موهبت‌های بزرگ ایران بعد از انقلاب اسلامی موضوع جمهوریت و انتخابات است که مردم با اختیار خودشان حکومت را اداره می‌کنند و کسانی در بیرون از مرز‌ها یا در داخل کشور برای آن‌ها تعیین تکلیف نمی‌کنند. ما در زمان شاه این تجربه را داشتیم که فهرست نمایندگان از سفارت انگلیس و روسیه بیرون می‌آمد، اما در حال حاضر مردم خودشان در صحنه حضور دارند و نمایندگان خود را به مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و نهاد‌های انقلابی می‌فرستند تا به نمایندگی از تک تک افراد جامعه، سرنوشت مردم را به عهده بگیرند؛ بنابراین نظام ما یک نظام جمهوری ناب است که از اسلام ناب محمدی نشات گرفته و هیچ طوفان اقتصادی و سیاسی نمی‌تواند این معادله قدرت را در جمهوری اسلامی در بین ببرد. تجربه تاریخی ما نشان می‌دهد که اصلا امکان نفوذ و اخلال در نظام سیاسی در کشور وجود ندارد و مردم با منتخبین خود از این اخلال عبور می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها