با پیگیری های نماینده مردمی؛

ایستگاه آبادانی به ده پهن رسید

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه؛

پاوه با ۱۰۴ میلی‌متر، رکورددار بیشترین میزان بارندگی در کرمانشاه

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بیشترین میزان بارندگی‌های استان از سامانه بارشی اخیر با ۱۰۴ میلی‌متر به شهرستان پاوه اختصاص دارد.
کد خبر: ۱۴۴۵۷۷۶

جام جم آنلاین؛ سعید قاسمی روز یکشنبه  اظهار کرد: ورود یک سامانه بارشی نیرومند به استان موجب بارش های مطلوبی در بیشتر نقاط استان شد که در پاره ای نقاط استان به ویژه مناطق سردسیر و ارتفاعات عمدتا به صورت بارش برف گزارش شد.

وی افزود: بیشترین بارش طی این مدت در شهرستان پاوه با ۱۰۴ میلی‌متر به ثبت رسید و پس از آن صحنه با ۹۹، کنگاور با ۹۵، هرسین با ۸۴، گواور با ۸۳ و اسلام آباد غرب با ۸۲ میلی‌متر در رده های بعدی پربارش ترین نقاط استان بودند.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش های سامانه اخیر در استان را نیز ۵۹ میلی متر اعلام کرد و یادآور شد: طی همین مدت سومار با ۳۴ میلی‌متر کم بارش ترین نقطه استان بود.

قاسمی ادامه داد: در شهرستان کرمانشاه نیز بارندگی های مطلوبی به ثبت رسید به طوری که طی این مدت ۵۰ میلی متر بارش در آن گزارش شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۲۵۸ میلی متر در استان کرمانشاه بارش به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۳۰ درصد افزایش و نسبت به بارش های بلند مدت سه درصد کاهش نشان می دهد.

قاسمی تاکید کرد: ببیشترین میزان افزایش بارندگی در استان در سال زراعی جاری با ۴۳۹ میلی متر بارندگی و ۵۸ درصد افزایش متعلق به شهرستان پاوه و کمترین میزان با ۱۷۳ میلی متر بارندگی و هفت درصد کاهش به سومار تعلق دارد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: با خروج و خاتمه فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو منطقه، از امروز یکشنبه تا چهارشنبه، مجدداً امواج کوتاهی که در مقایسه با موج اخیر، از رطوبت بسیار کمتری برخوردار است، جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که در بعضی ساعات سبب وزش باد و بارش‌هایی، بویژه در نیمه غربی و نواحی شمالی استان می ‏گرددکه این شرایط ممکن است با رعدوبرق و در مناطق سردسیر رگبار برف نیز همراه گردد.

وی افزود: روند کاهشی دمای هوا نیز تا بامداد دوشنبه ادامه خواهد داشت که این امر شرایط را برای تشکیل مه، بخصوص در اوایل روز و در نواحی سرد و معتدل مهیا می‌کند که در ادامه هفته، متوسط دمای هوا به آرامی افزایش خواهد یافت و این تغییرات در روزهای پایانی هفته (پنجشنبه و جمعه) محسوس‌تر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها