کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی به استان از عصر امروز خبرداد که وقوع بارشهای رگباری ، ریزش برف و وزش باد نسبتا شدید و کاهش محسوس دما و وقوع یخبندان را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۴۵۴۴۷

به گزارش جام جم آنلاین،زارعی گفت: براساس الگوی نقشه ها و خروجی مدلهای پیش یابی هواشناسی ، از امروز تا ظهر دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی به استان به تدریج، افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه ای همراه با گرد و خاک ( کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا) ، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد و کوهستانی بارش تگرگ و تشکیل مه قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه از روز یکشنبه نیز در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شمال شرق ( حاجی آباد و قائن)  و نیمه شمالی استان ( سرایان و فردوس) و به صورت خفیف تر در ارتفاعات درمیان و بیرجند بارش برف پیش بینی می شود، افزود: از روز شنبه (فردا) به تدریج کاهش دما در استان آغاز شده و باریزش هوای سرد از عرضهای شمالی این کاهش از روز یکشنبه تا پایان هفته محسوس (حدود 10 تا 15 درجه سلسیوس) کاهش می یابد که سبب وقوع یخبندان در اغلب نقاط استان خواهد شد.

وی گفت: با توجه به وقوع باران و برف و کاهش محسوس دما افراد از سفرهای غیر ضرور خوداری کنند و همجنین مراقبت از پوشش گلخانه ها و سقفهای موقت، استفاده از ماسک در فضای باز در شرایط وقوع پدیده گرد و غبار  بویژه برای افراد و گروههای حساس، سالمندان و کودکان و... ، اطمینان از کارکرد صحیح برف پاک کن  و گرمایش وسایل نقلیه، عدم صعود به ارتفاعات ، خودداری از اسکان، جابجایی و چرای دام در حاشیه رودخانه های فصلی، به همراه داشتن تجهیزان سفرهای زمستانی ، مدیریت مصرف منابع انرژی ( گاز و برق) ، تنظیم دما ، رطوبت و تهیه سوخت برای سالنهای پرورشی از جمله دامداریها، مرغداریها و گلخانه ها، مراقبت از کندوهای زنبور عسل و انتقال آ« به مکانهای مناسب توصیه می شود.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای یک درجه سلسیوس بالای صفر سردترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای 29 درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.

تغییرات دمایی مرکز استان هم بین 24 و 9درجه سلسیوس بالای صفر گزارش شد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها