گروه تولیدی صنعتی ظریف مصور با گذشت چهار دهه فعاليت و با بيش از 2500 نفر نيروی انسانی متخصص، پرتلاش و با انگيزه توانسته با مساعی بی دريغ خويش در عرصه های مختلف صنعت در ميادين ملی و بين المللی افتخار آفرين باشد و با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صحیح، در مدت کوتاهی به بزرگترین تولیدکننده موکت خانگی در ایران و خاورمیانه تبدیل شود.
کد خبر: ۱۴۴۵۳۲۹

جام جم آنلاین اصفهان؛ گروه تولیدی صنعتی ظریف مصور فعالیت خود را در سال 1362 آغاز کرد و با دو شاخص اصلی تعهد و ايمان در هر فعاليت اقتصادی توانسته در كنار تجربه و انديشه چرخ های يك صنعت را به حركت در آورد و از تكاپوی نيروی انسانی برای تحقق اهداف ارزشمند استفاده نمايد، اينك با گذشت چهار دهه فعاليت بيش از 2500 نفر نيروی انسانی متخصص، پرتلاش و با انگيزه در گروه توليدی صنعتی ظريف مصور گردهم آمده اند تا با مساعی بی دريغ خويش در عرصه های مختلف صنعت در ميادين ملی و بين المللی افتخار آفرين باشند و با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صحیح، در مدت کوتاهی به بزرگترین تولیدکننده موکت خانگی در ایران و خاورمیانه تبدیل شود.
مصطفی طباطبائی هم بنیانگذار و عضو هیئت مدیره گروه تولیدی صنعتی ظریف مصور در نشست خبری چهلمین سال تاسیس گروه ظریف مصور در ابتدا با اشاره به سختی‌ها و تلاش های مستمر در شروع فعالیت در نهایت با اشاره به اینکه به غیر از گرانول تمام مایحتاج این کارخانه در خود کارخانه تولید میشود گفت: به بزرگترین تولید کننده موکت خاورمیانه بودن افتخار می‌کنم. 

محمد رضا رجالی رئیس هیات مدیره گروه تولیدی صنعتی ظریف مصور هم به چهل سال کار تولیدی و صنعتی خود و نیز به دو بخش که بخش اول فعالیت نساجی و بخش دوم پترو شیمی و پلیمری است اشاره کرد. 
رجالی در ادامه گفت: اولین واحد پتروشیمی بخش خصوصی که در سال ۱۳۷۹ شروع به کار و‌در سال ۱۳۸۵افتتاح شد؛پتروشیمی رجال بود که اکنون پتروشیمی سلمان مواد اولیه و خوراک  پتروشیمی رجال را تامین می‌کند.
وی ادامه داد: پتروشیمی سراج گستران با آخرین تکنولوژی روز جهان در تولید بهین پولیمر و کاتالیزور نقش بسزایی دارد که با افتتاح این واحد تولیدی در سال آینده ظرفیت پروپیلن کشور ۵۰ درصد افزایش می یابد و این محصول در زمینه صادرات هم می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد.
رجالی افزود: از دیگر خدمات این مجموعه می‌توان به تولید عایق حرارتی جهت ساختمان‌های سبز، کشت و صنعت نفیس که در ابتدا تولید گل شاخه ای و اکنون تولید گل جاندار و دانه های روغنی اشاره کرد.
وی همچنین در زمینه مسئولیت اجتماعی گفت: با تشکیل انجمنی تحت عنوان تجربه توسعه قطارهای پر سرعت در ایران با هدف جلوگیری از حوادث و تلفات جاده‌ای با پیگیری زیاد موفق به پروژه قطار پر سرعت تهران اصفهان شدیم. 
مسعود هاشمی پور مدیر عامل هلدینگ ظریف مصور نیز در این نشست خبری بیان داشت: آغاز و نطفه ظریف مصور تولید موکت بوده که با خرید دو دستگاه از آلمان کار خود را با ظرفیت  تولید ۲ میلیون متر با عرض ۲ متر آغاز کرده و اکنون به تولید ۵۰میلیون متر مربع رسیده و با گذشت زمان و اقتضای بازار و نیاز به تولید موکت عریض مجموعه تصمیم به تولید موکتی با عرض ۴ متر با قابلیت چاپ گرفته است.
وی افزود:  اسم ظریف مصور در ابتدا ظریف بوده که با تولید موکت با عرض ۴و قابلیت چاپ به ظریف مصور تغییر نام داده است
مدیرعامل هلدینگ ظریف مصور بیان داشت: موکت از سه جز تشکیل می‌شود؛ الیاف مستربچ، آهار و انسجام دهنده موکت (چسب موکت) که پس نیاز اولیه تولید موکت، الیاف است که با توجه به نیاز محور بودن این مجموعه هر آنچه نیاز داشته را خود تولید می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: تصمیم به خرید خط تولید الیاف و مستربچ یا همان رنگ کردن الیاف از کشور آلمان گرفته و واردات الیاف و رنگ دانه را حذف کردیم.
هاشمی‌پور بیان داشت: همچنین برای تولید چسب واحد شیمیایی را توسعه داده و با مهندسی معکوس امکان ساخت ماشین آلات و تعمیر کلیه تجهیزات  این مجموعه را کاملا خودگردان کردیم.
وی اضافه کرد: توسعه موکت  از نمدی به تافتینگ هم منجر به تولید  نخ شد که در ابتدا آن وارد می‌کردیم و سپس با استانداردهای بالا خودمان تولید می‌کنیم؛ باید گفت تمام مجموعه با دانش خودمجموعه توسعه یافته است.
هاشمی پور با بیان اینکه رویکرد مجموعه توسعه پایدار است، اذعان داشت: این مجموعه به عنوان صنعت سبز شناخته شده و از محیط زیست لوح تقدیر صنعت سبز را گرفته در این راستا با بازیافت مواد پلاستیکی و همچنین پساب و دفع مواد زائد در دو تصویه خانه هیچ آلودگی برای محیط زیست نداریم. 
وی تصریح کرد: ما گسترش توسعه مستمر را در مجموعه نهادینه کردیم و این مجموعه حیات و‌ ممات خود را در منوط به رشد توسعه می‌بیند.
هاشمی پور اظهار کرد: اولین شرکت نساجی که استاندارد ایزو و تنها شرکت نساجی که ایزو  Tsکه برای خودرو سازی می‌باشد را دارد. همچنین استاندارد ملی و افتخارت پیشرو  در صنعت  صادرکننده نمونه، تولید کننده برتر وسازمان حمایت از مصرف کننده به عنوان حامی مصرف کننده را دریافت کرده است.

مهران ملک پور، مدیرعامل شرکت تولیدی ظریف مصور نیز با اشاره به اینکه این شرکت یک شرکت اخلاق محور بوده و به رفاهیات و ارتزاق کارمندان خود اهمیت می‌دهد، افزود: این شرکت در طول سالیان با فراز و نشیب های زیادی روبه رو بوده است.  
وی افزود: در دوران کرونا که بازار متوقف شده بود ما دستور اکید داشتیم که کاهش نیرو نداشته تا بتوان به مرحله پسا کرونا برسیم و این نوع دیدگاه در سازمان نشان می دهد این شرکت یک شرکت اخلاق محور باشد. 
مدیرعامل شرکت ظریف مصور تصریح کرد: شرکت ظریف مصور جزو آن دسته از شرکت هایی است که کیفیت را فدای کمیت نمی کند و نتیجه آن فعالیت یک هزار و 200 نماینده عامل در شبکه فروش است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها