قلمداران هنر جنوب به یاد خاطره شهید جاوید الاثر ناصر جوهر زاده به میدان رفتند؛

مسابقه دوستانه فوتبال همزمان با روز شهدا

علی عالی نژاد ،مدیرعامل باشگاه کارگر بنه گز

فصل بعد ،حضور در لیگ کشوری

فوتبال تنگستان سرشار از وجود بازیکنان مستعد در این سال ها حرف های زیادی برای گفتن داشته است.باشگاه کارگر بنه گز با تاریخچه ای بیش از نیم قرن فعالیت ورزشی ، از تیم های ریشه دار و باسابقه استان بوشهر است که خاستگاه و سکوی پرتاب بازیکنان بزرگی از شهرستان تنگستان به سایر تیم های استان و لیگ های معتبر کشور است.تیم فوتبال کارگر بنه گز که در مقاطعی توانست در برابر تیم‌های لیگ برتری همانند پرسپولیس و مس کرمان عرض اندام کند.
کد خبر: ۱۴۴۵۱۴۶
نویسنده حسن غریبی

 

فوتبال تنگستان سرشار از وجود بازیکنان مستعد در این سال ها حرف های زیادی برای گفتن داشته است.باشگاه کارگر بنه گز با تاریخچه ای بیش از نیم قرن فعالیت ورزشی ، از تیم های ریشه دار و باسابقه استان بوشهر است که خاستگاه و سکوی پرتاب بازیکنان بزرگی از شهرستان تنگستان به سایر تیم های استان و لیگ های معتبر کشور است.تیم فوتبال کارگر بنه گز که در مقاطعی توانست در برابر تیم‌های لیگ برتری همانند پرسپولیس و مس کرمان عرض اندام کند.

بنا به گفته مدیرعامل این تیم آقای عالی نژاد ، بازگشت مجدد و باشکوه تیم کارگر بنه گز به صحنه فوتبال کشور در رده سنی بزرگسالان است .گام بلند به سوی قله فوتبال کشور اما این هدف بدون حمایت‌های مادی و معنوی مردم و مسئولان محقق نخواهد شد.

با ((علی عالی نژاد)) ،مدیرعامل باشگاه کارگر بنه گز درباره برنامه و شرایط این تیم به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید:

ورزش و به خصوص فوتبال در شادابی و طراوت جامعه چونه می تواند نقش آفرینی کند؟

در شرایطی که جامعه بیش از هر زمان دیگر نیازمند شور و نشاط اجتماعی است برای تفریح و پرکردن اوقات فراغت شهروندان، فوتبال بیش از هر ابزار دیگری می تواند تزریق کننده روحیه شادابی و نشاط به جامعه باشد و به همین دلیل باید حمایت جدی تری از این ورزش صورت گیرد.

ظرفیت فوتبال بوشهر و جایگاه آن را در سطح کشور چگونه ارزیابی می کنید؟

بوشهر استانی مستعد در ورزش فوتبال است که هم اکنون نیز ستاره های این استان در اروپا و لیگ برتر چهره های مطرحی به شمار می‌روند؛ بدون شک با حمایت بیشتر از ورزشکاران و تیم‌های فعال در این رشته، همچنان می توان به بروز و ظهور بازیکنان بیشتری در سطح ملی و بین المللی امیدوار ماند.

تقویت ورزش فوتبال استان نیازمند چه اقدامی است؟

تیم‌های باسابقه و ریشه دار فوتبال استان بوشهر هیچکدام وضع و حال خوبی ندارند که باید با تحقق مسئولیت اجتماعی صنایع موجود در استان به رونق و شکوه دوباره فوتبال بوشهر در سطح اول فوتبال کشور کمک کرد. همانطوری که می دانید باشگاه فوتبال کارگر در سال ۱۳۵۹ در بنه‌گز تاسیس شد ولی امتیاز بزرگسالان این تیم در سال ۹۵ به دلیل عدم حمایت مالی مناسب برای تیمداری به خوشه طلایی ساوه فروخته شد.

وضعیت فعلی باشگاه چگونه است؟

به سوابق باشگاه که نگاه می کنیم می بینیم سال‌های گذشته تیم امید کارگر بنه گز در مسابقات کشوری مقام قهرمانی را کسب کرده است.برای ادامه تیم داری هم برنامه های زیادی داریم .تیم‌های پایه کارگر بنه گز اکنون در رده سنی جوانان در لیگ مناطق کشور و رده های سنی نونهالان و امید در لیگ استانی حضور دارند.این تیم اکنون در رده‌ پایه فعالیت می‌کند تا بتواند در صورت حمایت مالی دوباره با رده سنی بزرگسالان به لیگ‌های کشوری بازگردد.

 

 

 

 

 

 

 

کارگر بنه گز سابقه فعالیت چند دهه در تیم داری  درسطح استان و کشور دارد دراین زمینه بیشتر توضیح بدهید ؟

 باشگاه کارگر بنه گز تنگستان از باشگاه هایی است که در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید تقدیم نظام کرده است و در تمامی ابعاد جامعه تاکنون پیشگام بوده است.

باشگاه کارگر بنه گز از اولین تیم های روستایی ایران بوده که در سطح کشور تا لیگ دو بازی کرده است ، تیم کارگر بنه گز در جام حذفی در ورزشگاه آزادی تهران یک بازی ماندگاری از خود به جا گذاشته است امروز بیش از پنج دهه می باشد که باشگاه کارگر بنه گز در فوتبال فعال است و در سال های آینده خبرهای خوبی خواهید شنید.

 

این خبر خوب را می توانید بیان کنید؟

به هر حال خوب اطلاع دارید در سال های گذشته در رده های پایه ای فعال بودیم ،حتی در لیگ های کشوری دو رده سنی جوانان و امید داشتیم ،بازیکنان زیادی هم پرورش دادیم که هر کدام در تیم های استان دارند بازی می کنند و ستاره تیم های خود هستند.

خبر خوب این است که باشگاه کارگر بنه گز فصل آینده در رده بزرگسالان در لیگ سه کشور می خواهد تیم داری کند نام کارگر بنه گز دوباره سر زبان ها خواهیم انداخت ،کارگر بنه گز در سراسر استان دوستداران زیادی دارد ،مردم لحضه شماری می کنند که بار دیگر نام مقدس کارگر بنه گز در لیگ های کشور بدرخشد .

 

پس قصد دارید به عنوان یک باشگاه روستایی دوباره به صحنه فوتبال بازگردید این بار که ماندگارید و باقدرت ادامه می دهید؟

 قطعا یا ورود نمی کنیم و یا حالا که قصد ورود به لیگ کشوررا داریم سعی خواهیم کرد با تمام وجودمان به صحنه بیائیم ،تیم کارگر بنه گز پناهگاه تمامی استعدادهای فوتبال استان بوشهر خواهد بود ،ازهمین امروز اعلام می کنم بومی ترین تیم تاریخ استان خواهیم بست بامربیان بادانش دیارمان و انشاالله باشگاه بزرگ کارگر بنه گز خانه امن فوتبالیست های بومی استان خواهد بود

 

این امتیاز کشوری چگونه به باشگاه کارگر بنه گز رسیده است؟

امسال بارایزنی هایی که صورت گرفت با ریاست محترم هیات فوتبال استان و نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی و جلساتی که در فدراسیون فوتبال با آقای تاج و سایر مسئولین داشتیم سهمیه لیگ سه مرحله اول به باشگاه کارگر بنه گز هدیه شد ،لذا براساس تکلیف و شکوفایی فوتبال پرقدمت برازجان امتیاز ما داده شده به تیم پرسپولیس برازجان و با هماهنگی های لازم متولی فوتبال استان فصل جدید سال ۱۴۰۳ مجددا امتیاز لیگ سه و مجوز حضور باشگاه کارگر بنه گز صادر خواهد شد.

چون امسال ما آماده حضور صددرصد برای شرکت کردن در لیگ سه نداشتیم پرسپولیس برازجان شایسته ترین تیمی بود که مستحق این امتیاز بود والحق هم جانانه ازاین سهمیه دفاع کرد و اگر در دو بازی پایانی مورد کم لطفی قرار نمی گرفتند ،حالا درمرحله دوم لیگ سه حضور داشتند.

newsQrCode
برچسب ها: ورزش بوشهر فوتبال
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها