اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی از مشارکت ۵۴۰ واحد صنفی در استان در طرح استاد شاگردی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۴۹۸۲
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مهدی رحمدل ۲۳ بهمن ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: طرح استاد شاگردی که با عنوان آموزش در محیط کار واقعی یاد می‌شود از ۱۵ بهمن ماه از حالت دستورالعملی خارج و توسط رییس جمهور تبدیل به قانون شد تا به لحاظ اجرایی به صورت جدی پیگیری شود.
وی افزود: در سال‌های گذشته اصناف و صاحبان مشاغل اقدام به آموزش افراد می‌کردند که سبب اشتغال زایی در جامعه می‌شد اما با محکم شدن قوانین به ویژه در حوزه قانون کار و مالیات رغبت آن‌ها کاهش پیدا کرد.
وی ادامه داد: صاحبان مشاغل و کسب و کارها از ترس اینکه مشمول جرائم اداره کار و موضوعات مرتبط با امور مالیاتی شوند از آموزش افراد بی‌تجربه و جوان خودداری می‌کردند و همین سبب شده بود تا موضوع استاد شاگردی در جامعه بسیار کمتر شود.
رحمدل تاکید کرد: اما با تدوین دستورالعمل و در نهایت ابلاغ قانون آموزش در محیط کار واقعی، این حساسیت‌ها برطرف شده است.
به گفته وی، اکنون اصناف و صاحبان مشاغلی که در قالب این طرح به فنی و حرفه‌ای مراجعه و مجوز مربوطه را دریافت کنند می‌توانند بدون هیچگونه مشکلی اقدام به بکارگیری جوانان برای حرفه آموزی کنند.
رحمدل ادامه داد: به واسطه این طرح بازرسان اداره کار یا امور مالیاتی ایرادی در به کارگیری هنرآموزان در این واحدهای صنفی و کسب و کارها وارد نمی‌کنند و بحث انتقال سینه به سینه مهارت که در گذشته وجود داشت همچنان ادامه می‌یابد.

مشارکت ۵۴۰ واحد صنفی خراسان شمالی در طرح استاد شاگردی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی همچنین از برگزاری بزرگترین رویداد مهارتی و فنی کشور به میزبانی این استان خبر داد.
وی اظهار کرد: قرار است در هفته جاری برای برگزاری مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت، میزبان نخبگان مهارتی کشور باشیم.
وی با اشاره به میزبانی استان از مرحله کشوری بیست ویکمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته تأسیسات الکتریکی افزود: ۱۹ نفر از نخبگان مهارتی کشور روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در رشته تأسیسات الکتریکی به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی در محل مجتمع آلومینای جاجرم با هم به رقابت می پردازند./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها