اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی گفت: این مجموعه در حال حاضر ۴۵ نخبه را زیر چتر حمایتی خود دارد.
کد خبر: ۱۴۴۴۹۴۲
نویسنده اسدالله ابراهیمی

محمود بخشی ۲۳ بهمن در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این مجموعه از سال ۱۳۸۹ در استان تشکیل شده و از آن زمان تاکنون از ۴۷۶ نخبه استان حمایت کرده است.

وی تاکید کرد: این افراد تا زمانی که در مسیر نخبگی و فعالیت‌های مرتبط با آن قرار دارند زیر چتر حمایتی بنیاد نخبگان هستند و با اتمام فعالیت‌هایشان در این حوزه از بنیاد خارج می‌شوند.

وی تاکید کرد: امسال نیز بر اساس شیوه نامه‌ها و امتیازاتی که برای شناسایی نخبگان در نظر گرفته شده است، ۸۹۲ پرونده مورد تایید قرار گرفته و از بین این تعداد، ۴۵ نفر نخبه شناسایی و مورد تایید بنیاد قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۲۳ شیوه نامه شناسایی نخبگان وجود دارد که شامل مقام آوری در رویدادهای مورد تایید همانند کنکور، جشنواره خوارزمی، المپیادها و غیره می‌شود که برای هر کدام امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

بخشی تاکید کرد: البته مسیر ورود به بنیاد نخبگان صرفاً همین موضوعات نیست بلکه ارائه مقالات مختلف و این قبیل فعالیت‌ها نیز دارای امتیاز است و افرادی که فکر می‌کنند دارای استعداد ذاتی بوده و تلاشگر هستند می‌توانند ملاک‌های این موضوعات را به صورت خوداظهاری به ما اعلام کنند تا بررسی شود.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی همچنین گفت: در حال شکل دهی توسعه کانون‌های مردمی برای شناسایی نخبگان هستیم تا بتوانیم این افراد را سریع‌تر شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهیم.

به گفته وی، یکی از موضوعاتی که از ابتدای امسال مورد تایید قرار گرفته بحث مسیر نخبگی است؛ بدین منظور که افراد تایید شده از سوی این سازمان، توسط اساتید راهنما حمایت و هدایت مستمر شوند و تلاش کنیم تا در مسیر نخبگی و فعالیت‌های مرتبط با آن باقی بمانند و ضمن اینکه از توانمندی‌های این افراد برای کشور بهره‌مند می‌شویم، حمایت‌هایی را نیز از آن‌ها داشته باشیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان همچنین اظهار کرد: طی امسال ۲۳ عنوان شغلی بلاتصدی از سوی چهار دستگاه اجرایی شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش و دانشگاه بجنورد شناسایی و معرفی شده است تا از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نخبگان استان در آنها استفاده شود./ خراسان شمالی ـ خبرنگارجام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها