اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ در آخرین روز از دهه مبارک فجر علاج‌بخشی سد بیدواز اسفراین با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۴۴۹۳۶
نویسنده اسدالله ابراهیمی

عصر امروز در آخرین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور سید محمد حسینی، معاون رئیس جمهور در امور مجلس، استاندار خراسا‌ن‌شمالی و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی، علاج‌بخشی و ترمیم سد بیدواز اسفراین به منظور تداوم تامین و تخصیص پایدار آب شرب کشاورزی و صنعت مطابق با طرح اولیه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عملیات اجرایی علاج بخشی از اردیبهشت ۹۵ آغاز شد و با عملیات خاکی بدنه سد ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، حفاری و اجرای بتن پلاستیک دیوار آب‌بند ۸ هزار متر مکعب، عملیات حفاری و تزریق ۱۰ هزار متر و نصب ابزار جایگزین و تکمیلی ۶۱ دستگاه با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان که مبلغ ۳۵ میلیارد تومان آن از محل سفر ریاست جمهوری بوده به بهره‌برداری رسید.


محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در آیین افتتاح و بهره‌برداری علاج‌بخشی سد بیدواز اسفراین، اظهار کرد: هدف‌گذاری و تاکید ما بر اتمام پروژه‌های مرتبط با تامین آب پایدار در استان است.

وی گفت: با توجه به وضعیت نامناسب آب شرب و کشاورزی در استان، رویکرد و تاکید ما بر تسریع در اجرای پروژه‌هایی است که به نحوی مرتبط و اثرگذار بر تامین آب شرب و کشاورزی در استان است. 

استاندار خراسا‌ن‌شمالی افتتاح این پروژه را در پیشرفت و آبادانی شهرستان دارالقرآن اسفراین مفید عنوان کرد و افزود: با همدلی، حضور قوی و هم افزایی بین مسوولان و شورای اسلامی شهر این پروژه در اسفراین با سرعت به نتیجه رسید و این شهرستان باید با سرعت مراحل پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و عمرانی خود را طی کند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه سد گلمندره به مرحله آبگیری رسیده و از فاجعه سیل بردگی جاده و صدمات مالی و جانی به مردم جلوگیری کرد، ادامه داد: با اجرای پروژه انتقال آب‌رسانی، شیروان، فاروج، بام و صفی‌آباد، اسفراین و بجنورد از آن بهره‌مند می‌شوند که از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: باتوجه‌به اینکه مجوز ماده ۲۳ این پروژه اخذ شده است از شما به‌عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درخواست داریم در برقراری اعتبار و سرعت اجرای پروژه کمک کنید.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه استان به سمت انجام زیرساخت‌های مهم پیش می‌رود که یکی از این زیرساخت‌ها اجرای فیبر نوری است، تصریح کرد: سه ماه بعد از عید تمام استان از زیرساخت فیبر نوری و اینترنت پرسرعت برخوردار خواهد شد که در پیشرفت استان موثر واقع خواهد شد.

استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به حضور با برکت معاون پارلمانی رییس‌جمهور به استان گفت: امیدواریم با کمک شما بتوانیم با سرعت، پروژه‌های استان را پیش ببریم و مسیر عمران و آبادانی استان را طی کنیم./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها