رئیس هواشناسی شهرستان چابهار گفت:

ورود سامانه بارشی به جنوب سیستان و بلوچستان

سامانه بارشی وارد جنوب سیستان و بلوچستان شده و در حوزه سواحل زرآباد و کنارک احتمال بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتری باران وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۴۴۸۴۹

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس هواشناسی شهرستان چابهار گفت: سامانه بارشی سودانی از سمت جنوب غرب از صبح روز گذشته وارد استان شده است وبه علت تغییرات جوی و بارانی بودن آسمان شهر چابهار شنا در سواحل کاملاً ممنوع است و صیادان به خصوص شناور‌های کوچک از دریاروی خودداری کنند.

محمدرضا سالاری فنودی افزود: بارش از زرآباد شروع شده و سپس کنارک و در حال حاضر در چابهار نیز بارش را داریم و پیک بارش‌ها از امروز است و به احتمال ضعیف تاصبح فرد نیز بارش خواهیم داشت.
وی ادامه داد: بیشترین بارش‌ها بر روی دریا و سواحل است در شهر‌های راسک، نیکشهر و قصرقند نیز هشدار نارنجی صادر شده و احتمال بارش را خواهیم داشت.
رئیس هواشناسی شهرستان چابهار تصریح کرد: در این مدت وزش باد را نیز داریم، زیرا این بارش‌ها هم رفتی است و رعد و برق و تندباد نیز در منطقه خواهیم داشت .
رئیس هواشناسی شهرستان چابهار به مردم توصیه کرد:، چون ورزش باد شدید و احتمال رعد و برق وجود دارد از توقف در فضای باز و مکان‌هایی که جسمی یا درختی وجود دارد خودداری کنید.

 

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چابهارهم گفت: با اعلام هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی دریایی و احتمال بارندگی در ساحل، اعضای ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش کامل قرار گرفته‌اند تا از خسارت احتمالی سیل و بارندگی جلوگیری شود.
دادکریم بلوچ افزود: آمادگی لازم برای وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی و اتخاذ تمهیدات لازم برای مسافران وگردشگران وجود دارد و به تمامی دستگاه‌ها وظایف لازم محول شده و از تمامی صیادان خواسته شده که قایق‌ها را با فاصله از ساحل قرار دهند.
وی افزود: تمامی مدارس مقطع ابتدایی امروز تعطیل اعلام شده است و تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه به اختیار روسای آن مراکز قرار داده شده است.
جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چابهار ادامه داد: به شهروندان اعلام شده حتی الامکان از تردد غیر ضروری در سطح معابر شهری و سفر‌های برون شهری درموقع فعالیت سامانه بارشی اجتناب ورزند و هشدار‌های لازم درخصوص توقف و تردد نکردن در حاشیه رودخانه‌ها صادر شده است.
وی به تجهیز و آمادگی تیم‌های امداد ونجات هلال احمر و فعالان و خیران مردمی در سطح منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی سالن‌های ورزشی وسالن‌های ویژه دانشگاه دریانوردی، اداره بنادر، منطقه آزاد و به‌طورکلی فضا‌های عمومی و مساجد برای استفاده عموم که منازلشان در خطر سیل قرار دارد، بازگشایی و آماده شده اند.
معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری ویژه چابهار گفت: مسیر دفع آب، جداول، معابر، پُل‌ها و مسیل‌های داخل شهر و همینطور اصلاح درختان در معرض خطر توسط شهرداری انجام شده و تیم‌های اداره برق برای رفع قطعی و افتادگی تیر‌های برق احتمالی و اداره آب و فاضلاب در صورت قطعی آب تجهیز شده‌اند.
بلوچ همچنین به استقرار تیم‌های راهداری در محور‌ها و باز کردن مسیر آب، پل‌های جاده‌ای بین شهری شهرستان توسط اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای اشاره کرد .

فرماندار کنارک هم گفت: ستاد مدیریت بحران این شهرستان به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و کاهش خسارت‌های سیل و بارندگی‌ها در وضعیت آماده باش قرار گرفته است.
عبدالغفور حوت افزود: تمام مدیران تا پایان بحران در شهرستان حضور و تمامی مرخصی و ماموریت مدیران دستگاه‌های اجرایی لغو و بخشداران و دهیاران اطلاع رسانی به مردم و جهادکشاورزی اطلاع رسانی به کشاورزان را در دستور کار خودشان قرار دهند.
وی ادامه داد: دریابانی و اداره شیلات شهرستان به منظور حفظ ایمنی اهالی صیادان تا اطلاع بعدی از ورود هر شناور به دریا جلوگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها