وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۵ هزار طرح کشاورزی در دهه فجر امسال در کشور افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۴۴۴۲۸۵

به گزارش جام جم آنلاین،محمد علی نیکخت در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دهه فجر امسال بیش از پنج هزار طرح با هزیه چهل هزار میلیارد تومان در کشور افتتاح می‌شود گفت: نگاه این وزارت خانه برای توسعه کشاورزی در کشور متمرکز بر اعتبارات دولتی و بانک‌ها نیست.  
وزیر جهاد کشاورزی افزود: در استان زنجان گلخانه‌ای با هزینه ۲ هزار میلیارد تومان افتتاح شد.  
نیکبخت با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه کشاورزی، دامپروری و شیلات برخوردار است، گفت: کهگیلویه و بویراحمد با تولید ۲۲ هزار تن ماهی سردابی بالاتر از استان‌های شمال کشور قرار دارد.  
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه از ۱۰ درصد ظرفیت آبزی پروری در کشور استفاده شده است، عنوان کرد: این صنعت می‌تواند اشتغال، ارزآوری مطلوبی را در کشور به همراه داشته باشد.  
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵۰گونه گیاهان داروی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۲ هزار خانوار عشایری،  ۵ هزار کیلومتر راه عشایری است.
نیک بخت عنوان کرد: حدود ۱۳۰ هزار تن نهاده دامی در کشور توزیع شد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه بعد از انقلاب خدمات زیادی در این استان انجام گرفت، گفت: این استان هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه کشاورزی نیازمند توجه ویژه مسئولان است.  
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه سد آبرزی در شهرستان کهگیلویه این ظرفیت را دارد که ۳۶ هزار هکتار از اراضی این شهرستان را سیراب کند، گفت: مردم خواستار پیگیری جدی برای ساخت این سد مهم و تاثیرگذار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها