یزد- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از تدوین اطلس سرمایه گذاری استان به منظور معرفی ظرفیت‌های یزد به سرمایه گذاری داخلی و خارجی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۴۲۷۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد دهقان منشادی در نشست خبری مدیران اقتصادی استان یزد به مناسبت دهه فجر با اشاره به پیگیری طرح مولدسازی در استان یزد اظهار داشت: طرح مولدسازی در تکمیل بسیاری از پروژه های نیمه تمام کمک موثری بوده به نحوی که برخی طرح‌هایی که از آغاز افتتاح عملیات عمرانی آنها بیش از ۳۰ سال می گذرد، با درآمد این اموال به مرحله بهره برداری رسید.

وی از تشکیل کمیته شناسایی دارایی‌های مازاد دستگاه‌ها خبر داد و افزود: این کمیته که با محوریت خود دستگاه‌ها شکل گرفته، دارایی های مازاد خود را معرفی می کند تا در صورتی که واجد شرایط باشند، روند مولدسازی آنها طی شود.

مدیر کل اقتصادی و دارایی استان در ادامه با بیان این که در دو سال اخیر شاهد جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات خزانه بودیم، خاطرنشان کرد: دو هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان و دو هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان نیز اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شد.

وی با تاکید بر اینکه دومین موضوع مهم در زمینه اقتصاد و دارایی، ساماندهی درگاه تسهیل صدور مجوزها و رفع عوامل مخل کسب و کار بود، تصریح کرد: هزینه دریافت مجوز از طریق این سامانه، پیگیری‌ها کوتاه‌تر و امور مربوطه از این طریق تسهیل شده است.

دهقان منشادی با اشاره به بانک اطلاعات کسب و کارهای استان، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مجوزها از طریق درگاه و به صورت برخط و در زمانی کمتر از سه روز صادر می‌شود.

وی افزود:  تاکنون ۲۲ هزار مجوز به صورت برخط و بدون کاغذ در استان از طریق این درگاه صادر شده است که میانگین ماهانه یک هزار مجوز را شامل می‌شود و در عین حال ۲۲ مورد نیز به عنوان عوامل مخل کسب و کار در استان شناسایی شد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در استان اظهار داشت: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت تبصره ۱۶ و ۱۸ در راستای حمایت از تولید و اشتغال در استان پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در استان یزد به ویژه سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد: تلاش ما حرکت در مسیر جذب سرمایه گذاری است و تلاش شده ظرفیت‌های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران معرفی شود.

دهقان منشادی یادآور شد: در این زمینه اطلس سرمایه‌گذاری استان تدوین شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

در ادامه این جلسه مدیرکل امور مالیاتی استان یزد از کشف ۷۳۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در این استان طی سال جاری خبر داد.

رضا نجف زاده با اشاره به کشف فرارهای مالیاتی در سطح استان که عدد آن به ۷۳۰ میلیارد تومان می رسد، اظهار داشت: فرارهای مالیاتی یاد شده، رشته شغلی خاصی نداشته و در همه زمینه ها اقدام به صدور فاکتورهای صوری شده است.

وی عنوان کرد: در مواردی که فاکتورهای صوری صادر شده باشد، سراغ افراد ثالثی می رویم که از صدور این قبیل فاکتورها منتفع می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به وضعیت وصول مالیات در استان افزود: تا پایان سال جاری، ۱۰۰ درصد مالیات‌ها وصول خواهد شد.

نجف زاده عنوان کرد: از این میزان مالیات وصول شده ۵۸ درصد سهم بخش حقوقی غیرشرکتی، ۸ درصد سهم بخش عمومی و غیردولتی، ۶ درصد سهم مشاغل و ۳۲ درصد سهم ارزش‌ افزوده است.

وی از توزیع ۶۵ درصد عوارض وصول شده بین دهیاریها نیز خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه سالجاری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان عوارض وصول شده که تا پایان سال بر این وصولی افزوده خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد افزود: توزیع بخشی از عوارض جهت سکونتگاه‌های غیر رسمی طی چند روز آینده انجام می شود که رقم آن حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است.

در این نشست مدیران ۶ دستگاه اقتصادی زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی حضور داشتند و به سوالهای خبرنگاران پاسخ دادند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها