رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

بهره مندی استان یزد از هزار و ۵۰۰ تخت فعال دولتی

یزد- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد مهمترین دستاوردهای یکساله دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۴۴۴۲۷۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، دکتر سید مهدی هاشمی باجگانی اظهار داشت: در یکسال گذشته تعداد ۸۲ تخت ویژه و حدود ۲۰۰ تخت معمولی به تخت های درمانی استان اضافه شده است و استان یزد جمعا از هزار و ۵۰۰ تخت فعال دانشگاهی (دولتی) بهره مند است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برای سومین سال متوالی رتبه اول کشوری در زمینه اهدای عضو را کسب کرده است و استان یزد تنها استانی است که در شاخص های اهدای عضو با شاخص های بین المللی برابری می کند..
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: برای نخستین بار مرکز کاشت حلزون در بیمارستان شهید دکتر رهنمون راه اندازی شده و از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۰ عمل کاشت حلزون موفق در این مرکز انجام شده است و همچنین برای اولین بار بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شهید صدوقی افتتاح شده و در طول یکسال گذشته پیوندهای موفقی به یاری خداوند و توانمندی پرسنل و پزشکان متخصص یزد در این بخش صورت گرفته است.
هاشمی باجگانی تصریح کرد:  برای اولین بار عمل جراحی تعویض دریچه قلب بدون جراحی باز(عمل تاوی) که یک عمل پیچیده و پیشرفته است در بیمارستان های شهید صدوقی و افشار انجام شده است.
وی به خدمات درمانی ارائه شده در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: بستری ۱۱۷ هزار و ۳۴۲ بیمار،یک میلیون و ۳۰ هزار ویزیت در کلینیک های دولتی،۸۸ هزار و ۳۰۰ مراجعه به اورژانس های بیمارستان های دولتی نشانه اعتماد مردم به بخش دولتی است.
هاشمی باجگانی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش آمار بیماران بستری و اعمال جراحی در سطح دانشگاه (بیمارستان های دولتی) در طول یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: اعمال جراحی اعصاب ۳۷ درصد ، اعمال جراحی اورولوژی ۲۰ درصد و اعمال جراحی گوش و حلق و بینی ۴۴ درصد رشد داشته است.
وی همچنین از افزوده شدن ۲۵ دستگاه دیالیز به ظرفیت دستگاههای دیالیز استان در یکسال گذشته اشاره کرد.
دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: در سال جاری،افتتاح و راه اندازی بیمارستان بحران(فرخی) داشته ایم و طرح توسعه بیمارستان حضرت فاطمه الزهراء(س) مهریز طی هفته های آینده با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی به بهره برداری می رسد.
وی در ادامه افزود: پروژه پت اسکن در یکسال گذشته،۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.این دستگاه توسط هیئت امنای ارزی خریداری شده و ساختمان آن توسط ورثه مرحوم دکتر اویسی احداث شده و مراحل پایانی راه انداری دستگاه هم در حال انجام است که در نیمه اول سال آینده مورد بهره برداری بالینی قرار می گیرد. (پت اسکن یک روش پیشرفته برای تشخیص سرطان است که پس از تزریق ماده رادیو اکتیو،عکسهای ویژه ای از بیمار گرفته می شود).
وی اظهار امیدواری کرد: دستگاه توموتراپی که یکی از روشهای پرتودرمانی پیشرفته است و در مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده یزد آخرین مراحل آزمایشی و نصب را طی می کند در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.
دکتر هاشمی باجگانی همچنین از را ه اندازی سه بخش ام آر آی در بخش دولتی در شهرستان های ابرکوه،مهریز و تفت خبر داد و گفت: در بیمارستان حکیم بهابادی شهرستان بهاباد هم دستگاه سی تی اسکن و بخش سی سی یو،هفته آینده به صورت رسمی افتتاح می شود

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها