یزد- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: رسانه و آموزش و پرورش هر دو کارکرد اجتماعی و آگاهی بخشی به جامعه دارند بنابراین باید قائل به تفکر، تعقل و تدین باشند.
کد خبر: ۱۴۴۴۲۶۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم افتتاح دفتر خبرگزاری حوزه های علمیه در یزد با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به آیه ۱۸ سوره زمر اظهار داشت: این آیه بسیار پرمعنا است زیرا بر برنامه ریزی و فکر کردن تاکید دارد و به این ویژگی مهم انسان‌ها اشاره دارد.

وی عنوان کرد: اطلاعات ما شنیدنی و قلبی و فکری است زیرا دانسته‌های ما در قلب و فکر گسترش می یابد و ماندنی و راهنمای انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) افزود: دو موضوع تفکر و تعقل در آیه ۱۸ سوره زمر مطرح است و آن حضرت نیز بر این موضوع تاکید دارند.

آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت سه عنصر تفکر، تعقل و تدین در نظام آموزشی بیان کرد: تعقل و تفکر و تدین را باید در آنچه می‌شنویم و آنچه می‌بینیم، رعایت کنیم.

وی بیان کرد: غربی ها از ۱۰۰ سال پیش سه اصل تدین، تفکر و تعقل را از نظام آموزشی حذف کردند و هنوز با وجود تغییرات مثبتی که شکل گرفته، بچه های ما در مدارس گرفتار سیاستگذاری نادرست آن زمان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: رسانه‌ها نیز به این سه اصل مهم باید توجه ویژه داشته باشند زیرا اگر بخواهیم جامعه و جوانان را به سمت خدا هدایت کنیم، باید در امر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی ابتدا تفکر و تعقل داشته باشیم و سپس در انتقال، تدین به خرج دهیم.

آیت الله ناصری تأکید کرد: آموزش و پرورش و رسانه‌ها هر دو باید در این زمینه آثار مثبت داشته باشند زیرا با مردم سر و کار دارند و هر دو کارکرد آموزشی دارند.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران مبارزات خود قبل از انقلاب گفت: امام راحل تأکید داشتند مردم نباید در جهل باشند بلکه باید آگاه باشند امام در این زمینه بسیار دغدغه داشت همچنانکه عامل آغاز مبارزات انقلاب و پیروزی آن، آگاهی جامعه بود.

در این مراسم با حضور جمعی از مسئولان دفتر خبرگزاری حوزه در یزد افتتاح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها