معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت:

اجرای 45 پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی

از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ پروژه داوطلبی محرومیت‌زدا و ۲۲ پروژه مشترک با تشکل‌های مردم نهاد در استان عملیاتی شد.
کد خبر: ۱۴۴۴۰۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، احمد بخشی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت هلال احمر استان دارای ۱۹ هزار و ۸۰۰ داوطلب است. 

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۱۳ کاروان سلامت با مشارکت ۱۶۲ داوطلب و ارزش حدود ۲۲ میلیارد ریال در مناطق محروم سطح استان برگزار شده است. 

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از توزیع ۶۰۰ بسته در مناطق محروم استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ پروژه داوطلبی محرومیت‌زدا و ۲۲ پروژه مشترک با تشکل‌های مردم نهاد در سطح استان عملیاتی شد.

بخشی به فعالیت‌های داوطلبی اجرا شده در سطح استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۴۳ فعالیت با مشارکت ۲۰۰ داوطلب برگزار و ۲۵ ایستگاه سلامت برپا شده است. 

وی با بیان اینکه داوطلبان جمعیت هلال احمر نه تنها در حوادث بلکه در تمامی صحنه‌های بشردوستانه حضور موثر دارند، ادامه داد: از ابتدای امسال هزار و ۲۴۳ نفر از داوطلبان در برنامه اهدای خون شرکت کردند. 

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های مختلف اجرایی در این معاونت، بیان داشت: در ویژه برنامه هلال رحمت ویژه نوروز ۱۴۰۲، ۸۱۶ سبد معیشتی به ارزش ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال، در ویژه برنامه هلال رحمت ویژه رمضان ۱۴۰۲ نیز ۲۵ سبد معیشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال و در ویژه برنامه ارمغان مهر در مهرماه امسال تعداد ۲ هزار و ۱۱۱ بسته توزیعی به ارزش ۳ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال اهدا شد. 

بخشی اظهار داشت: در زمان بروز حادثه ۱۶ ایستگاه و ۴۱ صندوق ثابت و سیار برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا و حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد.  وی افزود: در ویژه برنامه نذر آب با مشارکت ۹۴ داوطلب تعداد هزار و ۸۰۰ سبد معیشتی و ۷۰۴ سبد بهداشتی به ارزش بیش از ۴۴میلیارد ریال میان نیازمندان در مناطق محروم استان توزیع شده است.     

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در طرح کمک مومنانه نیز یک هزار و ۲۶۳ بسته معیشتی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال، ۱۱۳ بسته بهداشتی به ارزش ۳۱۵ میلیون ریال و هزار و ۱۰۰ پرس غذای گرم به ارزش ۳۲۰ میلیون ریال توزیع شده است. 

بخشی به آموزش داوطلبان جمعیت اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۱۰۱ دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و پایه داوطلبی برای داوطلبان جمعیت هلال احمر استان برگزار شد که ۲ هزار و ۲۷۹ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند. 

وی تصریح کرد: همچنین ۲۴ دوره متفرقه نیز ویژه داوطلبان برگزار شد که هزار و ۱۰۹ داوطلب از آن بهره‌مند شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها