مالک مجموعه سردخانه ای الغدیر اهواز مطرح کرد:

سردخانه الغدیر اهواز بزرگترین و مدرنترین سردخانه جنوب غرب کشور

مالک مجموعه سردخانه ای الغدیر اهواز گفت: مجموعه سردخانه ای الغدیر از2 قسمت با دمای زیر صفر و بالای صفر و بخش قطعه بندی و بسته بندی تشکیل شده که بزرگترین و مدرنترین سردخانه خصوصی جنوب غرب کشور است.
کد خبر: ۱۴۴۳۹۴۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین – خوزستان، حسین جعفری صبح امروز (یکشنبه 18 بهمن ماه) در نشست خبری اظهار کرد: مجموعه سردخانه ای الغدیر از2 قسمت با دمای زیر صفر و بالای صفر و بخش قطعه بندی و بسته بندی تشکیل شده که بزرگترین و مدرنترین سردخانه خصوصی جنوب غرب کشور است.

مالک و سرمایه گذار مجموعه سردخانه ای الغدیر اهواز بیان کرد: این سردخانه مجهز به آخرین تکنولوژی روز است و نگهداری گوشت، مرغ، میوه و صیفی جات را می توان در این مجموعه انجام داد؛ سردخانه دارای 12 تونل با قابلیت استفاده سه منظوره زیر صفر، بالای صفر و رنگ آوری است، همچنین دمای انجماد به ظرفیت 50 تن در هر هشت ساعت و تا منفی 60 درجه را دارد که می توان گفت از بهترین تونل های انجمادی در خوزستان است.

وی افزود: این سردخانه دارای هشت سکو است که هر سکو قابلیت تحمل تریلی های 24 تنی را دارد، برای مقادیر زیر 10 تن نیز باسکول وجود دارد.

سردخانه الغدیر منحصربه فرد است

مالک و سرمایه گذار مجموعه سردخانه ای الغدیر اهواز با بیان اینکه این سردخانه در نوع خود منحصر به فرد است، تصریح کرد: زمانی که ساخت سردخانه را آغاز کردیم با موارد متعددی چون خشکسالی، سیل و تحریم ها مواجه شدیم که روند ساخت سردخانه را به تعویق انداخت. از سوی دیگر همکاری بانک ها برای تسهیلات مناسب نبود البته پس از پیگیری های بسیار موفق شدیم از بانک کشاورزی 68 میلیارد ریال تسهیلات اخذ کنیم که با توجه به افزایش قیمت ها این مبلغ هم کمک شایانی نکرد.

جعفری اضافه کرد: بازپرداخت اقساط وام یکی از مشکلات سردخانه بود چرا که با توجه به بند "د" تبصره 16 مصوبه مجلس، جریمه دیرکرد تسهیلات بخش کشاورزی خسارت دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه بخشیده می شود و تنها اصل وام را باید پرداخت کرد، در حالی که بانک کشاورزی اعلام می کند باید بخشی از مبلغ پرداخت و سپس برای مطالبه این مساله درخواست دهید، در صورتی که اگر بخشی از تسهیلات پرداخت شود دیگر این مساله قابل پیگیری نیست.

وی با اشاره به مساله تنظیم قیمت بازار گفت: در سال 1400 برای تنظیم قیمت بازار با توجه به نرخ های مصوب دولت، به صورت مقطعی کار در این سردخانه انجام شد اما پس از آن هیچ دستگاهی همکاری نکرد، حتی زمانی که برای انجام کارهای عام المنفعه مثلا برای نگهداری میوه های شب عید اعلام آمادگی کردیم که بدون هیچ هزینه ای فضا را در اختیار قرار دهیم ولی باز هم استقبالی صورت نگرفت؛ برای نگهداری مرغ نیز با پشتیبانی امور دام، جهاد کشاورزی و سازمان صمت صحبت کرده و اعلام همکاری کردیم تا مردم به چالش کشیده نشوند اما باز هم این بروکراسی های اداری و عدم همکاری ها صورت گرفت تا نهایتا پس از گذشت سه سال از تاسیس این سرخانه، همچنان خالی و بدون استفاده باشد.

پیشنهاد تشکیل بازار روز در اهواز

مالک و سرمایه گذار مجموعه سردخانه ای الغدیر اهواز با بیان اینکه در سال 1400 پیشنهاد بازارچه های روز را به شهرداری اهواز ارائه کردیم، تصریح کرد: مکان یابی ها را برای 13 نقطه اصلی انجام داده بودیم و قصد داشتیم کار را با فازهای متفاوت برای توزیع میوه، گوشت، مرغ و صیفی جات انجام آغاز کنیم به این صورت که محصولات روزانه، به صورت مستقیم و با نرخ مصوب به مردم عرضه شوند؛ نقشه اولیه بازارها به همراه مکان های پیش بینی شده به شهرداری، فرمانداری و استانداری ارائه شد، چندین جلسه با شهرداری و معاون اقتصادی وقت استانداری تشکیل شد اما نهایتا همکاری در این خصوص صورت نگرفت در حالی که وظیفه شهرداری است بازارچه های روز را بسازد و در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

جعفری ادامه داد: قصد داشتیم کار بازارچه های روز را در سه نقطه از شهر اهواز شروع و سپس به مناطق دیگر شهر، شهرهای اطراف و در نهایت کل استان تعمیم دهیم.

سردخانه الغدیر ظرفیت نگهداری محصولات بدون افت کیفیت را دارد

وی افزود: مجموعه سردخانه ای الغدیر توانایی نگهداری میوه ها حتی به میزان 100 کیلو را هم دارد به طور مثال می تواند سیب و پرتقال را بدون افت به مدت 3 تا سه ماه و نیم در سردخانه نگهداری کند. در واقع تولیدکننده هر محصولی که داشته باشد پذیرای نگهداری آن بدون افت کیفیت هستیم.

مالک و سرمایه گذار مجموعه سردخانه ای الغدیر اهواز با اشاره به معقوله نگهداری میوه های شب عید اظهار کرد: بعضا فکر می کنند ذخیره سازی کار خوبی است در صورتی که قیمت پرتقال در اول فصل برداشت کیلویی هشت هزار تومان است، زمانی که دولت تکلیف به خرید و نگهداری می کند سرمایه گذارها شوکی به بازار وارد می کنند و قیمت را به کیلویی حدود 13 هزار تومان می رسانند در واقع مصرف کننده 3 ماه از سال بار را گران استفاده می کند برای اینکه 10 روز عید زیر نرخ مصوب خریداری کند لذا این مساله از ابتدا به ساکن اشتباه بوده است.

جعفری بیان کرد: 2 سال گذشته مسئولیت خرید میوه شب عید به تعاون روستایی محول شد که به دلیل نداشتن تخصص میوه های بی کیفیتی خریداری کردند و مقدار زیادی از این بار خراب شد و در نهایت خسارت زیادی وارد کرد، در صورتی که ما به عنوان بخش خصوصی اگر بخواهیم محصولی تهیه کنیم ابتدا کل سردخانه را بررسی می کنیم تا کیفیت را متوجه شویم و در این کار تخصص داریم.

وی گفت: در خصوص ذخیره سازی محصولات، سال گذشته نیز با مسئولین صحبت کردیم که این کار انجام شود تا در زمان نیاز مثل گرانی ها، ایام عید و ... این محصولات در بازار عرضه و تنظیم بازار صورت گیرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها