چکیده : دمنوش های زمستانی طب سنتی و گیاهان ضد ویروس برای عفونت و سرفه
چکیده : دمنوش های زمستانی طب سنتی و گیاهان ضد ویروس برای عفونت و سرفه
کد خبر: ۱۴۴۳۹۲۶

دمنوش های زمستانی طب سنتی

با اوج گرفتن فصل سرما و شیوع انواع بیماری های ویروسی و سرماخوردگی ، داشتن گیاهان دارویی و دمنوش های مفید برای زمستان می‌تواند به مراتب سلامتی و روحیه ما کمک کند.

مشکستان به عنوان یکی از بهترین منابع تهیه گیاهان عطاری با کیفیت عالی، انواع گیاهان و دمنوش های مورد نیاز را برای فصل زمستان ارائه می‌دهد. در این مقاله، به معرفی عطاری مشکستان و پنج گیاه با کیفیت عالی که حتماً باید در زمستان داشته باشید، خواهیم پرداخت .

معرفی پنج دمنوش برای زمستان که حتما باید در منزل داشته باشید:

آویشن شیرازی:

گیاه آویشن یکی از گیاهان دارویی بسیار پرخاصیت در طب سنتی است . طبع این گیاه دارویی گرم و خشک بوده و در طب سنتی برای درمان عفونت، درمان آسم، سرفه‌های خشک، آمفیزم ریوی و برونشیت بسیار مفید و موثر است . برگ‌های آویشن حاوی ترکیبات فعالی هستند که می‌توانند باعث تسکین سرفه، کاهش التهاب مجاری تنفسی، و بهبود علائم سرماخوردگی شوند .

البته شما میتوانید از عرق آویشن نیز در زمستان و هنگام سرما خوردگی استفاده کنید .برای خرید و اطلاع بیشتر از عرقیات گیاهی بر روی خرید عرقیات گیاهی کلیک کنید.

پونه کوهی:

پونه گیاهی است که در فصل زمستان بسیار مفید واقع می‌شود. این گیاه دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری و ضدویروسی است که می‌تواند به شما در مقابله با سرماخوردگی، التهاب حلق و سینوس، سرفه و عطسه کمک کند. همچنین، پونه قابل استفاده در تهیه چایی دم کرده است که طعم بسیار خوبی دارد و می‌تواند به شما در رفع خستگی و اضطراب کمک کند .

مریم گلی:

سوزاندن گیاه مریم گلی از جمله بخوراتی است، دارای خواص بی نظیری از جمله ضد عفونی کردن هوای منزل است . تحقیقات نشان داده است که سوزاندن گیاه مریم گلی ۹۴ درصد از باکتری های پیرامون را از بین می برد و برای ضد عفونی هوای منزل عالی است. محققان با اندازه گیری آلودگی هوای اتاق بعد از یک روز به این نتیجه رسیدند که هوای اتاق همچنان پاک و تمیز باقی مانده است. دود کردن و بخور دادن با گیاه مریم گلی برای سنگینی گوش و سرماخوردگی و ورم های حلق ناشی از سرماخوردگی نیز مفید است .

بخور دادن با گیاهان دارویی برای رفع زکام

از قدیم الایم یکی از راه های رایج رفع زکام و سرماخوردگی بخور دادن با گیاهان دارویی بوده است.مثلا گیاه دارویی اکالیپتوس یا قطره اکالیپتوس که بسیار هم رایج می باشد برای رفع احتقان و گرفتگی بینی بسیار مفید است.

برای اطلاع از دیگر بخورات مشکستان بر روی خرید بخورات کلیک فرمایید.

گیاهان زمستانی (1).jpg

پولک (سنبله ارسبارانی):

گیاه پولک با طبیعت گرم و خشک به عنوان یک ضد باکتری، ضد میکروب، ضد آسم، ضد سینوزیت، ضد سرماخوردگی، ضد روماتیسم، ضد التهاب، ضد عفونی نمودن مجاری ادراری، درمان عفونت های مجاری تنفسی طبیعی شناخته میشود .

عناب:

عناب میوه ای خوشمزه و دارویی گیاهی موثری به شمار میرود .عناب در طب سنتی برای درمان سرماخوردگی،گرفتگی سینه و گلو تجویز می گردد .پس میتوان گفت بهترین داروی گیاهی برای زمستان محسوب میشود.

گل ختمی :

گل ختمی رنگی با رنگهای گوناگون مانند بنفش ، زرد ، سفید و صورتی در طبیعت موجود است این گیاه دارویی در تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با التهابات و افزایش تولید آنزیم های کبدی مؤثر است. به علاوه، این گیاه می‌تواند در بهبود عملکرد کلی قلب و عروق نیز مؤثر باشد . علاوه بر این این گیاه خواص بسیار زیادی همچون درمان سرفه ، سرماخوردگی، تب را دارد.

45314.jpg

پرسیاوشان:

پرسیاوشان گیاهی پر خاصیت با طبیعت معتدل است. از خواص این گیاه دارویی میتوان به درمان مشکلات ریوی – بهبود سرفه و سرماخوردگی ،تب بر ، درمان اسهال ،برونشیت و بسیار خواص دیگر اشاره کرد .

گل زوفا:

گل زوفا با طبیعت گرم و خشک خواص بسیار زیادی همچون بهبود سرماخوردگی ، بهبود هضم و بهبود گردش خون ، تقویت سیستم ایمنی بدن، سرشار از آنتی بیوتیک ، خلط آور ، کاهش استرس و اضطراب ،کاهش وزن ، کنتزل قند خون و… دارد .

گل نیلوفر:

طبع گل نیلوفر سرد و تر است . خواص بسیاری دارد یکی از مهترین خواص آن درمان سرفه های سخت در بیماری ها میباشد و در طب سنتی در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا پیشنهاد میشود.

گل بنفشه:

دمنوش این گیاه یک دفع کننده قوی می باشد. به این علت که حاوی مقداری موکیلاژ و ساپونین است که برای درمان مشکلات ریوی موثر است. از گل بنفشه برای درمان برونشیت نیز استفاده می شود .

چهار تخمه:

به دلیل لعاب و موسیلاژ زیادی که این ترکیب تولید می کند برای نرم کردن سینه و رفع گرفتگی صدا و صاف کردن صدا بسیار نافع است و همچنین به دلیل خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی چهار تخم، التهاب گلو ناشی از سرفه را برطرف کرده، ورم گلو و عفونت دستگاه تنفسی را کاهش داده و به درمان سرفه کمک می کند .چهار تخمه مشکستان از ترکیب دانه های لعاب دار و موثر برای رفع خشونت سینه و سرفه است.

جینسینگ:

جینسنیگ یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت و مقوی بوده که برای بزرگسالانی که دوره نقاهت را طی میکنند بسیار موثر است.اگر بعد از چند روز بیماری در خود احساس ضعف و رخوت میکنید ، میتوانید جینسنگ اصل را امتحان کنید.جینسینگ انواع مختلفی دارد.جینسینگ قرمز ، جینسینگ سفید ، جینسینگ هندی یا آشواگاندا ، جینسینگ پرویی و ... که هر کدام موارد موثره و استفاده متفاوتی دارند.جهت اطلاعات بیشتر راجع به قیمت انواع جینسینگ میتوانید به سایت عطاری مشکستان سر بزنید.

چهارگل سرما خوردگی مشکستان:

عطاری مشکستان بهترین ارائه دهنده گیاهان دارویی مناسب برای فصل زمستان است. با ترکیب بی‌نظیر گیاهان دارویی، به صورت دستی و طبق دستور مشاوران طب سنتی، چهارگل سرماخوردگی را درست کرده است. این چهارگل شامل آویشن، پونه، مریم گلی و گل پنیرک و عناب و ... می‌باشد. پس مشکستان همه محصولات بالا را با ترکیبی بینظیر ارائه داده است.

به دلیل خواص دارویی این گیاهان، استفاده از چهارگل سرماخوردگی در فصل زمستان بسیار مفید است. با داشتن این چهارگل در منزل، می‌توانید در هنگام سرماخوردگی، با نوشیدن دم کرده آن، علائم سرماخوردگی را کاهش دهید و احساس راحتی کنید .

همچنین، عطاری مشکستان به عنوان بهترین ارائه دهنده گیاهان دارویی، محصولات دیگری نیز در زمینه سلامتی و بهبود وضعیت بدن ارائه می‌دهد. با خرید این محصولات، می‌توانید به صورت طبیعی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی، به بهبود وضعیت بدن خود کمک کنید.

جهت خرید گیاهان دارویی ، انواع گلاب و عرقیات ،روغن های گیاهی و انواع بخورات میتوانید مستقیما به سایت گیاهان دارویی عطاری مشکستان به آدرس https://moshkestan.com/ مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.



 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها