رییس جمهور با تأکید بر تمامیت ارضی ایران و جزایر ۳ گانه به عنوان جز لاینفک جمهوری اسلامی، افزود: تمامیت ارضی برای جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تأکید بوده و کسانی که در دنیا سخن دیگر بر زبان جاری کردند و به نحو دیگر قلم زدند باید جبران کنند.
رییس جمهور با تأکید بر تمامیت ارضی ایران و جزایر ۳ گانه به عنوان جز لاینفک جمهوری اسلامی، افزود: تمامیت ارضی برای جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تأکید بوده و کسانی که در دنیا سخن دیگر بر زبان جاری کردند و به نحو دیگر قلم زدند باید جبران کنند.
کد خبر: ۱۴۴۳۵۵۶

هرمزگان-رییس جمهور با تأکید بر تمامیت ارضی ایران و جزایر ۳ گانه به عنوان جز لاینفک جمهوری اسلامی، افزود: تمامیت ارضی برای جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تأکید بوده و کسانی که در دنیا سخن دیگر بر زبان جاری کردند و به نحو دیگر قلم زدند باید جبران کنند.

ا یت الله سید ابراهیم رییسی  در دیدار مردمی استان هرمزگان گفت: همواره تاکید کرده ایم که جزایر سه گانه جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران است و از آن جدا نخواهد شد و کسانی که در دنیا سخن دیگری بر زبان جاری کردند و قلم زدند باید آنچه گفتند و آنچه نوشتند را جبران کنند. 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: به مدیران اینجا توصیه کرده ام و باز هم تاکید می کنم. بومی گزینی کنید. از نیروهای توانمند این استان استفاده کنید. استفاده از نیروهای استان اولویت دارد.

وی گفت: استان هرمزگان در اقتصاد دریا به دلیل ارتباط گسترده‌ای که با ۹۰۰ کیلومتر ساحل دارد، می‌تواند تولید ثروت کند برای استان و کشور و صیادان در این مورد نقش پررنگی دارند.
 
رئیس دولت سیزدهم با اشاره به فعالیت تجار مختلف منطقه در استان هرمزگان گفت: نیمی از تجارت کشور از این استان انجام می‌شود. فعال شدن بنادر در این استان می‌تواند به تجارت منطقه و کشور کمک کند.
 
رئیس جمهور افزود: از ابتدای این دولت تا امروز هزار مگاوات برق در این استان تولید شده است و اینکار ادامه دارد که در زیرساخت‌ها توسعه کمک کننده است.
 
وی در گزارشی از طرح های مورد تقاضای مردم گفت: در حوزه مسکن قبلا ۶ هزار واحد مسکونی تحویل شد و این سفر هم ۱۴ هزار واحد به متقاضیان تحویل شد و ۱۱ هزار قطعه زمین هم آماده تحویل دادن به متقاضیان است.
البته در سطح شهرستان‌ها اینکار راحت‌تر از بندرعباس است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مقوله فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ ملی و فرهنگ اسلامی ما با هم عجین شده و این فرهنگ باید همواره در هجوم فرهنگ های منحط حفظ شود.

رئیس جمهور خطاب به مدیران و مسئولان گفت: درخواستم از همه نهادها و سازمانهای دولتی و نهادهای انقلابی این است که کاری کنید که مردم گله ای نداشته باشند و مطمئن باشند که وقتی به یک اداره ای مراجعه می کنند مشکلشان حل می شود زیرا شان ما خدمت به مردم است.
 
وی وحدت بین سنی و شیعه در هرمزگان را مثال زدنی دانست و گفت: وحدت و انسجام سرمایه بزرگی است و توصیه رهبری انقلاب حفظ این وحدت است و دشمن این وحدت را نمی پسندد. هیچکس وحدت را مخدوش نکند نه با قلم و نه با بیان. وحدت سرمایه ملی است.
 
 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم در این مراسم با خیر مقدم به رئیس جمهور و هیات دولت گفت: برای انقلاب و حضور مردم از خداوند تشکر می‌کنم. تشکر سوم از رهبر حکیم انقلاب دارم که بیش از ۳۵ سال سکان این کشتی را در امواج پرتلاطم دنیای امروز به عهده دارند و تشکر چهارم از همه مدیران و همکاران ایشان تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: چند مطلب که مطالبه مردم هرمزگان است را خدمت شما عرض می‌کنم.
جدا شدن از رتبه فقر مطالبه مردم این استان است.  
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: دولت کار‌های متعددی برای رفع فقر و فلاکت در هرمزگان انجام داده است و بر این اساس رتبه هرمزگان از رتبه یک فلاکت در دو سال گذشته هفت پله صعود کرده است و هرمزگان اکنون در وضعیت بهتری از گذشته قرار دارد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده گفت: یکی از راه‌های جبران فقر در استان ارتقای چند بخش در استان به شهرستان است که نیازمند همکاری دولت است تا بخش‌های توکهور و هشتبندی میناب، رودخانه رودان، جناح بستک و فین از توابع شهرستان بندرعباس به شهرستان ارتفا یابند. بخش‌هایی مانند فین که بیش از ۶۰ سال است در همین جایگاه بخش و در اوج فقر باقی مانده است.
وی همچنین با اشاره به سند دار نبودن برخی زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها در استان گفت: اکنون ملاک سنددارکردن اراضی که بیشتر در حوزه منابع طبیعی هستند قانون مربوط به تهیه نقشه‌های هوایی از سال ۴۶ است و این سبب تضییع حقوق شهروندان شده است و نیاز است با همکاری قوه مقننه و هیات دولت این قانون اصلاح و حداقل ملاک بهره برداری از دهه ۷۰ به این طرف ملاحظه شود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین گفت: یکی از مشکلات دیرینه کشاورزان و صیفی کاران نبود صنایع تبدیلی و بازار فروش است که هر ساله سبب شده است تا بسیاری از محصولات از جمله لیموترش بر زمین بماند و این مورد هم نیازمند همکاری دولت است.
حجت الاسلام محمد عبادی زاده گفت: کمبود آب در استان نیز یکی از مشکلات است و اکنون با وجود ساحل و دریا در کنار هرمزگان بسیاری از شهر‌های شرق، غرب و جزیره قشم با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند و گاهی با تانکر آبرسانی می‌شود و در برخی ماه‌ها ۱۵ روز آب ندارند و نیازمند است دولت این مشکل و اولویت اصلی در هرمزگان نیز توجه کند.

وی گفت: آب و سلامت دو اولویتی اصلی در استان است.

وی ادامه داد:ما در کنار در دریا هستیم، اما برخی مناطق هنوز تشنه هستند. اولویت اول در هرمزگان اکنون آب و بعد سلامت است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها