روز گذشته هواداران استقلال و پرسپولیس دو راه متفاوت را رفتند؛ آبی‌ها عازم سعادت‌آباد و علامه جنوبی شدند تا مقابل باشگاه استقلال علیه مدیریت خطیر تجمع کنند. قرمزها اما به سئول و مقابل وزارت ورزش رفتند تا دست به دامن کیومرث هاشمی، وزیر ورزش شوند. دلیل اعتراضات یکسان بود.
کد خبر: ۱۴۴۳۵۱۰
 
استقلالی‌ها چرا علیه خطیر هستند؟ 
جواد نکونام، سرمربی استقلال سه روز قبل در واکنش به‌بیانیه باشگاه که او را عامل لغو اردوی امارات می‌خواند، مصاحبه‌ای کرد و علنا گفت علی خطیر نمی‌خواهد برایش بازیکن بگیرد. البته مدیریت باشگاه استقلال همزمان خواست تا بتواند برای نکونام، بازیکن بگیرد. هواداران استقلال در تابستان نسبت به عملکرد نقل و انتقالاتی باشگاه اعتراض داشتند و منتظر بودند در زمستان کمبودها جبران شود. بعد از بازی آخر نیم‌فصل اول برابر پیکان، نکونام گفت تیمش به پنج بازیکن نیاز دارد و تنها در صورتی به اردوی امارات می‌روند که تیم تقویت شود. بنابراین وقتی تیم تقویت نشد، نکونام اردو را لغو کرد تا باشگاه استقلال رقمی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ضرر کند. خطیر می‌گوید نکونام مقصر است و سرمربی هم می‌گوید مگر نگفته بود بدون بازیکن جدید به اردو نمی‌رود؟ وقتی نکونام سکوتش را شکست و درباره مدیریت و مشکلاتش حرف زد، هواداران استقلال هم به شدت از این مربی حمایت کردند و دیروز مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند تا علیه خطیر شعار دهند. 
   
​​​​​​​پرسپولیسی‌ها چرا علیه درویش هستند؟
پرسپولیس مدتی است درگیر حواشی شده. بعد از استعفا و کناره‌گیری یحیی، حساسیت در باره نیمکت قرمزها بالا رفت. هواداران پرسپولیس توقع داشتند تا یک مربی نامی خارجی مثل برانکو جانشین او شود. در این زمینه باشگاه مذاکراتی داشت. گابریل کالدرون، مربی آرژانتینی و سابق این باشگاه پذیرفت برگردد اما درخواست ۶۰۰ هزار دلار داشت که با مخالفت قرمزها مواجه شد. در ادامه  آنها با خاویر پریرا اسپانیایی مذاکراتی داشتند. این مربی هم اعلام کرد برای نیم‌فصل ۵۰۰ هزار دلار می‌خواهد. نگاه مربیان خارجی به خاورمیانه کاملا متفاوت است. آنها به این منطقه به عنوان منبع بالای درآمد نگاه می‌کنند. به طور مثال بازیکنی که در اروپا حاضر است با ۲۰۰ هزار دلار هم بازی کند، برای حضور در خاورمیانه زیر ۵۰۰ هزاردلار نمی‌گیرد! این مسأله درباره مربیان هم صدق می‌کند. قرمزها که نمی‌خواستند هزینه زیادی کنند، ترجیح دادند با ۱۵۰ هزار دلار با اوسمار ببندند و خود را درگیر مربی دیگری نکنند. این موضوع باعث ایجاد اختلافاتی بین بازیکنان از‌جمله عالیشاه و بیرانوند شد. عالیشاه موافق اوسمار نبود؛ بیرانوند اما نظری عکس او داشت. هواداران پرسپولیس هم که از انتخاب اوسمار شاکی بودند، دیروز مقابل وزارت ورزش تجمع کردند و خواهان تغییر درویش شدند. در همین حال خبر رسید که باشگاه پرسپولیس در تلاش است تا مجوز بازگشت کریم باقری به کادر فنی قرمزها را بگیرد. بدون شک حضور این مربی می‌تواند صدای اعتراض‌ها را آرام‌تر کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها