نائب رئیس شرکت تعاونی گاوداران صنعتی گرگان

غیر فعال بودن ۵۰ درصد دامداری های گلستان

به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، ۱۲۶ طرح بخش کشاورزی استان اردبیل، با اشتغال‌زایی 986 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۴۳۲۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، نوبخت اژدری صبح امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها در حدود ۴ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، علاوه بر بهره‌مندی ۵۰۱۵ خانوار، برای ۹۸۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۴۳۷ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: ۹ طرح مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۱۰.۶ هکتار در شهرک‌های گلخانه‌ای مغان و سامیان با ظرفیت تولید ۲۵۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای و ۲۷۰ هزار شاخه انواع گل زینتی و ۲ طرح گلخانه‌ای خارج از شهرک‌های استان اردبیل، از جمله طرح‌های آماده بهره برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پنج طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل صنایع بسته‌بندی، سردخانه، تولید خوراک دام و طیور، پنبه پاک‌کنی و برنج‌کوبی با ظرفیت تولید ۳۴ هزار و ۲۵۰ تن از جمله سایر طرح های آماده بهره‌برداری برای ایام دهه فجر در استان اردبیل است.

افتتاح ۷۸ طرح بخش آب و خاک

اژدری تصریح کرد: ۷۸ طرح بخش آب و خاک با لحاظ ۵۷ طرح سامانه نوین آبیاری سطوح کوچک و بزرگ شامل مرمت و احیای قنوات، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، زهکشی اراضی، احداث استخر ذخیره آب و کانال انتقال آب را از جمله دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در ایام دهه فجر امسال استان اردبیل است؛ هدف از اجرای این طرح‌‎ها، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و درآمد کشاورز و بالا رفتن راندمان آبیاری است.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۰ طرح بخش دام و طیور شامل مجتمع پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار، پرواربندی بره و پرورش گاو شیری و نیز سه طرح شیلات و آبزیان شامل تولید ۱۰ تن ماهی سردآبی، ۵۰ هزار قطعه زالوی طبی و پرورش ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا نیز در این ایام افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل پنج طرح منابع طبیعی و آبخیزداری شامل کنترل طرح سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک، ۱۱ طرح امور عشایری و ۲ طرح مرکز تحقیقات کشاورزی شامل تکثیر و ازدیاد بذر سیب زمینی و استخر ذخیره آب را از جمله طرح‌های دیگر آماده برای افتتاح در ایام الله دهه فجر در استان اردبیل ذکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها