مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای گلستان:

۲۱ درصد حجم سدهای گلستان آب دارد

برزگر، مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در حال حاضر ۲۱ درصد از حجم کل مخزن سدهای گلستان معادل ۵۱ میلیون متر مکعب آبگیری شده است.
کد خبر: ۱۴۴۳۰۰۲
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان موسی برزگر اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ درصد از حجم کل مخزن سدهای گلستان آی دارد، این در حالی است که در سال گذشته میزان آب سدهای استان به دلیل خشکسالی حدود ۹ درصد بود.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: هم اکنون سدهای بوستان و گلستان در شرق استان بیشترین حجم آبگیری را دارد که امیدواریم با تداوم بارش‌ها، وضعیت سدهای استان و منابع آبهای سطحی و زیرزمینی بهبود پیدا کند.

مدیر محیط زیست و حفاظت کیفی شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب و به منظور حفاظت از کیفیت منابع و مجاری آبی و به منظور همکاری با دستگاه های متولی، طی 10 ماهه امسال تعداد 894 مورد بازديدهاي دوره اي از واحدهاي صنعتي، توليدي، خدماتي، دامداري و ... مستقر درحاشيه رودخانه ها صورت گرفته و تخلفات شناسایی شده به دستگاه های متولی معرفی شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان ؛ مسعود عنایت اظهار کرد: همچنین در بررسي پرونده هاي تخصيص آب توسط این مدیریت، در 427 مورد ، ديدگاههاي حفاظت از كيفيت آب اعمال و تعهدات لازم از متقاضيان واحدهاي صنعتي، توليدي و خدماتي به لحاظ عدم آلايندگي منابع آب و رعايت ملاحظات زيست محيطي و تصفيه و دفع بهداشتي پساب مطابق استانداردها اخذ شده است.
گفتنی است بر اساس ماده 46 قانون توزيع عادلانه آب، مسئوليت پيشگيري، ممانعت و جلوگيري از آلودگي منابع آب به سازمان حفاظت محيط زيست محول گرديده است و نيز مطابق مفاد ماده 688 قانون مجازات اسلامي، موارد و مصاديق آلوده نمودن آب آشاميدني، ريختن مواد مسموم در رودخانه و غيره را احصاء نموده و تشخيص و اعلام جرم آنرا به وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان دامپزشكي محول نموده است. ضمناً بر اساس ماده 7 قانون مديريت پسماندها، مديريت اجرايي كليه پسماندها غير از صنعتي و ويژه در شهرها و روستاها و حريم آنها به عهده شهرداري و دهياريها و در خارج از آن به عهده بخشداري ها مي باشدمدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سد مخزنی  سیجوال با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان که 60 درصد اعتبار آن در دولت سیزدهم اختصاص یافته است، به بهره برداری رسید و ظرفیت حجمی آن به ۵ برابر افزایش یافته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان، دکتر ایرج حیدریان در گفتگو با خبر نگار صدا و سیمای استان در حاشیه افتتاح این سد با حضور استاندار گلستان گفت: سد مخزنی سیجوال با اعتبار حدود 100 میلیارد تومان از 300 هزار متر مکعب به یک میلیون و 500 هزار متر مکعب افزایش حجم یافته است.
وی افزود: این سد با اهداف تامین آب برای مولد سازی ماهیان استخوانی و آبزی پروری، گردشگری تاسیسات آبی و کشاورزی احداث شده است و همچنین به دلیل اینکه در رودخانه قره سو شاهد سیلاب های سنگینی بودیم با اقداماتی که از طریق چک سیجوال انجام شد آب به سد کوچک مخزنی منتقل می شود و کنترل سیلاب انجام می شود که از دیگر اهداف احداث این سد است.
دکتر حیدریان بیان کرد: در کنار زهکشی اراضی اولویت دار، آبهای مازاد در مخازنی ذخیره سازی می شود که هم افزایش راندمان محصولات کشاورزی و هم ذخیره سازی آب را نتیجه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها