نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مازوت سوزی نیروگاه تبریز متوقف شود

مدیر کل محیط زیست آذربایجان شرقی:

آلایندگی نیروگاه بناب رصد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه آثار آلایندگی مازوت سوزی نیروگاه بناب رصد می‌شود، گفت: بر اساس پایش های ایستگاه های سنجش آلودگی هوا امسال با وجود مازوت سوزی نیروگاه حرارتی، عدد آلودگی این شهر از ۶۰ تجاوز نکرده است.
کد خبر: ۱۴۴۲۹۵۴
نویسنده بهروز فروغی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: شهنام اشتری در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه نیروگاه حرارتی شهرستان بناب هر سال به مدت چهار ماه مازوت سوزی دارد و این موضوع به دلیل کمبود گاز در فصل سرما است، گفت: کیفیت هوای شهرستان بناب از ابتدای امسال تاکنون در شرایط پاک بوده است.

وی تاثیر مازوت سوزی در میزان آلایندگی های هوا را مهم خواند و با بیان اینکه هر گونه سوخت مازوت منجر به آلودگی هوا می شود، اظهار کرد: میزان این آلودگی ها از واحدی به واحدی دیگر و از شهری به شهری دیگر متفاوت است.

اشتری افزود: هر چند مازوت در هر واحد تولیدی و صنعتی به خصوص نیروگاه های برق از نظر مسایل زیست محیطی با ایراد و اشکال همراه است، اما بنا به دلایل اقتصادی و معیشتی مردم باید این موضوع را تحمل کنیم.

 نیروگاه حرارتی سهند بناب در کیلومتر هفت جاده بناب – تبریز در مجاورت روستای شورگل، از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۶۵۰ مگاوات، شامل ۲ واحد بخار ۳۲۵ مگاواتی است.

سوخت اصلی نیروگاه سهند بناب گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن مازوت است.

این نیروگاه مجهز به ۲ عدد برج خنک‌کن خشک (هلر) است و تجهیزات آن شامل بویلر، توربین و ژنراتور است و تحت پوشش شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی فعالیت می کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها