سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران:

عزم دولت سیزدهم برای ارائه خدمت ماندگار به روستاها جزم است

استاندار مازندران، با بیان این که زمین های اطراف روستا های مازندران نباید تغییر کاربری بگیرند و بافت کشاورزی روستاها باید حفظ شود، گفت: طرح‌های عمرانی هادی در روستاهای مازندران باید اجرا شود. ‎
کد خبر: ۱۴۴۲۷۹۵

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،استاندار مازندران، گفت: به هیج عنوان زیربار تقاضای خروج فعالیت‌های کشاورزی از روستاهای استان نخواهیم رفت و اصلا این مساله برای ما پذیرفتنی نیست.

سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران با ذکر این نکته که به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد تا روستاها از هویت ذاتی خود خارج شوند، افزود: زمین های اطراف روستا های مازندران نباید تغییر کاربری بگیرند.

وی با تاکید بر این که از تمامی زمین های کشاورزی روستاهای استان باید مراقبت و عرصه های خارج از بافت روستایی درختکاری انجام شود، ادامه داد: امروز اعتراض ها نسبت به خروج برخی از فعالیت های کشاورزی از جمله دام و طیور از داخل روستاها زیاد شد، در حالی که مولد سازی ذات روستا نشینی است.

استاندار مازندران بیان داشت: داشتن دام و طیور ذات روستایی است، نباید روستا های مازندران از هویت ذاتی خود خارج شوند.

حسینی پور با اشاره به این که فعالیت دام و طیور و معماری سنتی ساز ها در مازندران باید حفظ شود، توضیح داد: به هیچ عنوان زیر بار فشار و تقاضای افرادی که خواهان خروج فعالیت های کشاورزی از روستاها هستند، نخواهیم رفت، همه مسوولان باید محکم ایستادگی کرده و مقاومت کنند.

حسینی پور بر لزوم اجرای طرح‌های عمرانی هادی در روستاهای مازندران تاکید کرد و گفت: طبق آمار از سه هزار و ۶۷۲ روستای استان، ۲هزارو ۶۵ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستند که طرح هادی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها