آتش سوزی بیمارستان گاندی تهران با تلاش ۲۰۰ آتش نشان بخیر گذشت

۶۰ دقیقه دلهره و وحشت در گاندی

آتش سوزی هتل بیمارستان گاندی ۲۰۰ آتش نشان تهرانی را به محل حادثه کشاند و باعث دلهره چندین ساعته شهروندان از تکرار فاجعه پلاسکو شد، پس از ۵ ساعت این آتش سوزی به صورت کامل و بدون تلفات جانی مهار شد.
کد خبر: ۱۴۴۲۵۴۸

به گزارش خبرنگار جام جم، ساعت ۱۸ و ۱۸ دقیقه عصر پنج شنبه تماسی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی برقرار و خبر از اتش سوزی هولناک در هتل بیمارستان گاندی داده شد. بلافاصله اولبن ایستگاه که در چند صد متری بیمارستان بود به محل حادثه اعزام و در کمتر از سه دقیقه به انجا رسید. با انتشار تصاویر آتش سوزی بیمارستان و حجم شدید اتش در طبقات مختلف نگرانی‌ها از تکرار فاجعه پلاسکو مطرح شد. لحظه به لحظه آتش سوزی بیشتر می‌شد و نمای آتش گرفته ساختمان مانند گلوله‌های مذاب به پایین سقوط می‌کرد. 

با توجه به اینکه در بیمارستان بیمارانی بودند، اماده باش کامل به آتش نشانی داده شد و ۲۰۰ نیروی آتش نشان با خودرو‌های تنفسی و تانکر‌های و ۵ نردبان بلند به محل حادثه اعزام شدند. 

آتش نشانان شروع به اطفا حریق کردند و پلیس خیابان گاندی را کامل مسدود کرد. اتوبوس آمبولانس و امبولانس‌های اورژانس برای انتقال بیماران به بیمارستان رسیدند و مردم با چشمانی نگران حادثه را دنبال می‌کردند. 

هنوز ساعتی از شروع آتش سوزی نگذشته بود که معاون اول رئیس جمهور دستور ویژه اماده باش و کمک رسانی را صادر کرد و وزیر کشور و استاندار تهران به محل حادثه رفتند. 

با تلاش کادر درمان بیمارستان، اورژانس و آتش نشانی ۹۲ بیمار بستری در بیمارستان به ۵ بیمارستان دیگر منتقل شدند و یک ساعت بعد از آتش سوزی اعلام شد این حادثه تلفاتی نداشته است. 

جلال ملکی سخنگوی سازمان اتش نشانی در مورد این حادثه گفت: با اعلام حادثه بلافاصله ۱۵ ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام و ساعتی بعد ۵ ایستگاه دیگر هم به محل حادثه امدند تا ۲۰۰ آتش نشان با حضور ۱۰۰ دستگاه خودرو سبک، سنگین و نردبان شروع به اطفای حریق کنند. آتش از ساختمان هتلینگ بیمارستان شروع و به ساختمان بیمارستان سرایت کرد. 

به گفته وی، در مرحله اول آتش نشانان به دو گروه تقسیم شده که گروه اول شروع به خاموش کردن آتش کردند و گروه دوم به کمک کادر درمان رفته تا بیماران را به بیرون از بیمارستان منتقل و از طریق اورژانس به سایر مراکز درمانی منتقل شوند. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به اینکه آتش در طبقات بالایی رخ داده بود و نمای ساختمان حجم آتش را بیشتر کرده بود، تاکید کرد: آتش نشانان از چند جهت به وسیله ۵ دستگاه نربان بزرگ شروع به اطفای حریق کردند که بعد از گذشت نزدیک به ۵ ساعت آتش بدون هیچ تلفاتی خاموش و از بروز فاجعه بزرگ جلوگیری شد. 

ملکی با انتقاد از ناایمن بودن نمای بیمارستان، گفت: به این بیمارستان ۵ بار اخطار ایمنی داده شده بود که آخرینش مربوط به آبان ماه بود. متاسفانه اخطار‌ها جدی گرفته نشد تا اینکه آتش سوزی بزرگی رخ داد.

خسروانی، مدیر بحران منطقه ۶ تهران با اشاره به آتش سوزی شب گذشته در بیمارستان گاندی تهران اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در زمینه مدیریت بحران ایمنی ساختمان‌های پرتردد و با اهمیت زیاد است که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هم از جمله ساختمان‌های با درجه اهمیت خیلی زیاد است.

وی افزود: به حدود ۴۰ بیمارستان خصوصی و دولتی بزرگ مثل بیمارستان امام خمینی و شریعتی که در سطح منطقه هستند، هشدار داده‌ایم؛ هر کدام حداقل سه اخطار را دریافت کرده و با مسوولان آن‌ها جلسات متعددی برای حل مشکلاتشان برگزار کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها