«جام‌جم» از افزایش قیمت خودرو در بازار گزارش می‌دهد

گرانی خودرو را کسی گردن نمی‌گیرد

یک نماینده مجلس در خصوص عوامل گران شدن دوباره قیمت خودرو گفت: بخش عمده علت افزایش قیمت خودرو به دلیل حباب قیمتی است، این حباب قیمتی باعث شده است خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود.
کد خبر: ۱۴۴۲۴۶۶

جعفر قادری در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص عوامل گران شدن دوباره قیمت خودرو گفت: بخشی از این موضوع به دلیل تورم موجود است که به طور طبیعی باعث افزایش قیمت خودرو نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده علت افزایش قیمت خودرو به دلیل حباب قیمتی است، افزود: این حباب قیمتی باعث شده است خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین در شرایط فعلی و با توجه به تحولات منطقه زمینه برای افزایش سفته بازی فراهم شده است و در چنین شرایطی افراد برای افزایش قدرت خرید خود اقدام به خرید سکه و ارز و خودرو و... می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در عین حال گفت: آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده و صفر ابلاغ شده که باعث می‌شود مقداری قیمت خودرو تعدیل شود.

وی افزود: آزادی واردات خودرو طعم شیرین ارزان و رقابتی شدن صنعت خودرو را به کام مردم ایران می‌نشاند؛ بنابراین مردم می‌توانند شاهد کاهش قیمت خودرو باشند. قادری خاطر نشان کرد: واردات خودرو زمینه‌های لازم را برای کاهش قیمت خودروی داخلی فراهم می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها