توصیه برای افرادی که اوین بار پدر شده اند

کسانی که برای اولین بار پدر شده اند بخوانند !

روایت زندگی یک مرد به‌عنوان پدری موفق و دلسوز

نقش پدر در تربیت کودک

پدر و مادر هر‌کدام نقشی منحصر‌به‌فرد را در خانواده ایفا می‌کنند. همان‌قدر که نقش مادر در خانواده و تربیت فرزندان مهم است، ‌پدر هم در این میان نقشی اساسی و تعیین‌کننده دارد و هر‌قدر آگاهی‌هایش را بالا ببرد، می‌تواند بهتر از عهده ایفای این نقش بربیاید.
کد خبر: ۱۴۴۲۱۰۲
نویسنده امیر علوی - چاردیواری
 
کتاب نقش پدر در تربیت کودک به شما برای این‌که بتوانید پدری شایسته و خوب باشید کمک می‌کند و در کنار آن باعث می‌شود در فرزندتان شادمانی، اعتماد به نفس و رضایت‌خاطر رشد کند. از لحاظ روان‌شناسی پدران نقش بسزایی در شکل‌گیری عزت نفس در کودکان و نوجوانان دارند.زمانی که از تربیت فرزندان صحبت می‌شود به پدران توجه کمتری می‌شود اما به این معنی نیست که آنها اهمیت کمتری دارند زیرا نقش پدر، تربیت فرزند را به سمت تکامل هدایت می‌کند. برخلاف تصور، پدران نقش مهمی را در روند تربیت فرزندان در جنبه‌های مختلف احساسی، تحصیلی و اعتماد به نفس ایفا می‌کنند. پدران می‌توانند شرح دهند که چگونه سلامت و احترام در روابط بر تربیت و تسکین شخصیت کودکان تاثیر و خروجی مثبتی را در برخورد با استرس دارد.

برشی از کتاب
اسپنسر جانسون در کتاب صوتی نقش پدر در تربیت کودک، با روایت زندگی یک مرد به پدران نشان می‌دهد که چگونه بهترین و کاربردی‌ترین روش را برای تربیت فرزندان‌شان برگزینند.اسپنسر جانسون(Spencer Johnson) این کتاب را برای افرادی نوشته است که می‌خواهند زندگی‌‌ای سالم‌تر، موفق‌تر و کم‌استرس‌تر داشته باشند و شامل نکات و روش‌های کاربردی برای دوران طلایی تربیت و پرورش کودک است. اولین قهرمان و مرد زندگی‌ هر کودکی پدرش است. از همان لحظه‌ای که به پدرش می‌نگرد و می‌گوید من «می‌خواهم همانند او باشم». پدر وظیفه دارد تا درست زندگی کردن را به فرزندش بیاموزد. به او یاد بدهد چگونه ماجراجویی کند و اعتماد به نفس و حس امنیت به او بدهد.دکتر اسپنسر جانسون از محبوب‌ترین نویسنده‌های دنیا در حوزه روان‌شناسی است. میلیون‌ها نفر از خوانندگان کتاب‌های او توانسته‌اند به‌سادگی با اعتماد به خود در شغل و زندگی به کامیابی و موفقیت دست پیدا کنند. از آثار بسیار پرفروش او می‌توان به کتاب «مدیر یک دقیقه‌ای» که به همراه دکتر کنت بلانچارد به رشته تحریر درآورده است، اشاره کرد. اسپنسر جانسون در کتاب‌هایش همیشه برای مسائل پیچیده‌ زندگی راه‌حل‌های ساده پیشنهاد کرده و همچنین این مسأله باعث شده که کتاب‌های او به بیش از ۲۶ زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

در قسمتی از کتاب صوتی نقش پدر در تربیت کودک می‌شنویم:
‌هر یک‌ از شما‌ به‌خوبی‌ می‌دانید پدر بودن‌ بیشتر از یک‌ دقیقه‌ وقت‌ می‌گیرد. گرچه‌ روش‌ها‌ی دیگری‌ مانند‌ روش‌ یک دقیقه‌‌ای وجود‌ دارد که‌ به‌‌وسیله‌ آنها می‌توانید‌‌ با‌ فرزندان‌تان بهتر‌ گفت‌وگو‌ کنید‌. البته‌‌ در روش‌ یک‌دقیقه‌ای‌ که ما به‌‌ شما معرفی‌ می‌کنیم‌ شما یاد‌‌ خواهید‌ گرفت،‌ چگونه‌ با فرزندان‌تان‌ رفتار‌ کنید‌ که آنها با سرعت‌، آنچه‌ که‌ دوست‌ دارید‌ را‌‌ یاد‌ بگیرند‌ و رفتارشان‌ بهتر‌ شود و طی‌ یک ماه‌ اثر‌ آن را ببینید‌. این‌‌ تکنیک‌ها بسیار‌‌ ساده‌ بوده ولی‌ ممکن‌ است در ابتدا سخت‌ به‌نظر‌ برسد‌‌‌ ولی‌ باور‌ کنید که‌ آنها کاربردی‌ بوده و نتیجه‌ خواهید‌ گرفت.‌‌‌ بعد‌ خودتان‌ به قضاوت‌ بنشینید‌ و ببینید‌ که رفتار‌ فرزندان‌تان‌ بهتر‌ شده و چقدر‌ آنها احساس‌‌ خوبی‌ نسبت به خودشان‌ دارند‌.‌ من نیز‌‌ مطمئن‌ هستم‌ که شما‌ موفق‌ خواهید‌ شد‌.‌‌
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها