کاهش ۱۶ درصدی جمعیت کیفری در استان قزوین
رییس کل دادگستری استان قزوین

کاهش ۱۶ درصدی جمعیت کیفری در استان قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین از کاهش ۳۱ درصدی آمار زندانیان غایب و متواری استان در ۱۰ ماهه سال جدید خبر داد.
رییس کل دادگستری استان قزوین از کاهش ۳۱ درصدی آمار زندانیان غایب و متواری استان در ۱۰ ماهه سال جدید خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۱۸۶۳

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها؛ اقدامات موثری برای تحقق این موضوع در استان صورت گرفته و به قضات نیز تاکید شده در حد مقدور با صدور آرای متناسب، با لحاظ ارفاقات قانونی از صدور قرار‌ها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری کنند.

وی اضافه کرد: به همین منظور زندانیانی که دارای جرائم خشن نبوده و واجد شرایط هستند، از ارفاقاتی از قبیل مرخصی، انتقال به زندان نیمه‌باز، اعزام به کار در خارج از زندان، نظام نیمه‌آزادی، آزادی مشروط و آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی (پابند) بهره مند می‌شوند.

شعبانی افزود: متاسفانه برخی از این مددجویان پس از اخذ مرخصی و خروج از زندان متواری شده و از ادامه تحمل حبس خودداری می‌نمایند که باید در اخذ تامین و اعزام به مرخصی زندانیانی که سابقه غیبت دارند سخت گیری شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: به همین منظور دستگاه قضایی استان با همراهی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات موثری در رابطه با کنترل و پایش الکترونیک، افزایش دوربین‌های نظارت شهری و سامانه کنترل تردد مراجعین را دستور کار قرار داده است.

وی گفت: نتیجه این اقدامات منجر به کاهش ۳۱ درصدی آمار زندانیان غایب و متواری در استان شد به طوری که تعداد این زندانیان در پایان خرداد ۸۹۷ نفر بود که این رقم در ۱۰ ماهه سال جدید به ۶۸۲ نفر کاهش یافت.

رییس کل دادگستری استان قزوین بر استفاده از اهرم‌های قانونی برای دستگیری محکومان متواری و زندانیان غایب و استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی و همکاری نهاد‌های مرتبط برای شناسایی محل اسکان و اختفای محکومان متواری و زندانیان غایب تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها