اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از سهمیه استخدامی ۱۲۰۰ نفری این اداره کل در استان برای سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۱۸۵۱
نویسنده اسدالله ابراهیمی

ابوالقاسم اکبری  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قرار است از محل ماده ۲۸ بیش از ۸۰۰ نفر به‌عنوان آموزگار، دبیر و هنرآموز در استان جذب شوند. حدود ۴۰۰ نفر نیز در قالب مربیان چند ساحتی جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

وی تأکید کرد: این ۱۲۰۰ نفر قرار است از طریق آزمونی که دفترچه آن احتمالاً دو یا سه هفته آینده منتشر می‌شود، جذب آموزش و پرورش استان شوند. این تعداد استخدامی جدا از ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان برای سال آینده است.

اکبری ادامه داد: در این زمینه قرار است ۵۷۹ نفر سال آینده وارد دانشگاه فرهنگیان استان شوند که تعداد استخدامی‌های استان را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: در دو سال گذشته، حدود ۲۰۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شده‌اند. این تعداد حدود چهار برابر بیشتر از جذب نیرو در کل استان استان است.

به گفته او، توجه به جذب نیرو در آموزش و پرورش در این دولت بسیار بیشتر از قبل شده است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود مهر ماه سال تحصیلی آینده، حدود ۱۱۰۰ نفر بازنشسته داشته باشیم که این نیروهای جدید جایگزین آن‌ها خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین گفت: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب بزرگ تربیتی دفاع مقدس، ۱۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان سال گذشته به اردوهای راهیان نور اعزام شدند. این تعداد امسال برای دانش‌آموزان دختر به ۱۶۲۵ نفر و برای دانش‌آموزان پسر به ۲۶۴ نفر رسید.

اکبری همچنین به توسعه متوازن رشته‌ای در استان اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته حدود ۳۶ درصد دانش‌آموزان در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل بودند که این عدد امسال حدود هشت درصد افزایش یافت. اکنون ۴۴.۳ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند و تلاش می‌کنیم هدایت تحصیلی به درستی انجام شود.

وی گفت: در استان خراسان شمالی ۲۰۶۱ آموزشگاه وجود دارد که ۹۰۳۴ کلاس درس را شامل می‌شود و ۱۹۳ هزار و ۱۷۹‌ نفر دانش‌آموز در آن‌ها مشغول به تحصیلند. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها