استاندار مازندران با بیان این که رقابت سبب رشد کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی مازندران می شود و این هدف با شکل گیری تعاونی کشاورزی محقق می شود، گفت: برنامه تحول کشاورزی مازندران باید عملیاتی شود. ‎
کد خبر: ۱۴۴۱۸۲۶

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سیدمحمود حسینی پور  در شورای سیاستگذاری کشاورزی مازندران با بیان اینکه برنامه های راهبردی کشاورزی با رویکرد جهادی محقق می شود، افزود: این رویکرد بر اساس سند آمایش سرزمین کشاورزی عملیاتی می شود.وی ادامه داد: تدوین سند راهبردی باید در سرزمین کشاورزی استان مازندران عملیاتی شود.

نماینده عالی دولت در مازندران، تصریح کرد: اتحادیه و تعاونی های کشاورزی نقش اساسی در پیگیری مطالبات کشاورزان دارد.

وی با توضیح این که طبق اساسنامه و دستور العمل اتاق اصناف کشاورزی ارایه خدمات بخش کشاورزی منوط به داشتن پروانه نظام صنفی کشاورزی است، ادامه داد: در زمان حاضر کشاورزان باید با مراجعه به سامانه سبک و دریافت پروانه کسب کشاورزی، ثبت نام کنند.

استاندار مازندران از کشاورزان استان خواست تا با مراجعه به سامانه جامع نظام صنفی کشاورزی کشور sabak.org ثبت نام را انجام بدهند، گفت: نظام صنفی کشاورزی خدماتی را به صورت الکترونیک ارائه می دهد که کشاورزان به دنبال دستیابی به آن هستند.

حسینی پور ادامه داد: این رویکرد مهم در دولت سیزدهم مورد اهتمام قرار گرفته و در مازندران که کشاورزی نخستین فعالیت اقتصادی استان است، باید بیش از پیش مورد اهتمام قرار گیرد.وی ادامه داد: رقابت سبب رشد کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی مازندران می شود و این هدف با شکل گیری تعاونی کشاورزی محقق می شود.

استاندار مازندران گفت: اقتدار و توانمندی اعضای اتحادیه و تعاونی های کشاورزی در رسیدن به اهداف رشد کیفی و کمی تولیدات کشاورزی استان بسیار مهم است.

حسینی پور با ذکر این نکته که ۴۴ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته اما هنوز کشاورزی مازندران سنتی است، تصریح کرد: مکانیزاسیون کشاورزی مازندران و توسعه زیر ساخت ها با حرف زدن رخ نمی دهد.استاندار مازندران؛ ادامه داد: سیاست های اجرایی کشاورزی مازندران باید عملیاتی شود.

وی با اظهار این که برای جذب سرمایه‌گذاران کشاورزی باید برنامه‌ریزی عملیاتی تعریف کنیم، گفت: اکنون متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری کشاورزی در استان هستند اما طرح های کشاورزی مشخص نداریم.

استاندار مازندران، بیان داشت: دانشگاه های مازندران، مراکز رشد کشاورزی همراه با دستگاه های اجرایی باید ورود جدی به توسعه کشاورزی استان داشته باشند.نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: تحول کشاورزی مازندران را باید عملیاتی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها