وزیر امور خارجه ایران در دیدار با نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در داووس گفت که کسی حق ندارد چیزی را بر ملت فلسطین تحمیل کند.
کد خبر: ۱۴۴۱۲۲۹

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در داووس حضور دارد سه‌شنبه ۲۶ دی ماه با نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به میقاتی، بر اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه مناسبات و همکاری‌های مشترک با لبنان در زمینه‌های مختلف دوجانبه،  منطقه‌ای و بین المللی تأکید کرد.

وی نقش مهم لبنان در مسائل منطقه را یادآور شد و افزود: ثبات و امنیت لبنان بر ثبات و امنیت در کل منطقه اثرگذار است و جمهوری اسلامی ایران همواره از تحکیم ثبات و امنیت در لبنان حمایت کرده و می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران از نقش دولت، مردم و مقاومت در لبنان در حمایت از ملت فلسطین تجلیل کرد و گفت: متاسفانه در سایه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، جنگ علیه غزه همچنان ادامه دارد و ما شاهد تداوم کشتار شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی و نسل کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی هستیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش‌های جاری آمریکا برای طراحی نحوه اداره غزه در مرحله پساجنگ افزود: کسی حق ندارد چیزی را بر ملت فلسطین تحمیل کند و تنها خود فلسطینی‌ها هستند که باید در خصوص نحوه اداره امور غزه و کرانه غربی تصمیم بگیرند.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های خود به مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت مناسبات و همکاری‌های سازنده دو کشور لبنان و ایران در زمینه‌های مختلف تأکید و با اشاره به پیچیدگی مسائل منطقه از جمله فلسطین، از تداوم مشورت‌های مشترک با ایران استقبال کرد.

میقاتی ضمن تأکید بر ضرورت پایان جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه، شرایط در فلسطین و در سطح منطقه را نگران کننده ارزیابی کرد و گفت: لازم است تلاش‌های سیاسی برای پایان دادن به جنگ علیه غزه تقویت شود.

طرفین در این دیدار ضمن ارزیابی آخرین تحولات فلسطین، لبنان و وضعیت در دریای سرخ، بر ادامه رایزنی و مشورت‌های مشترک به منظور پایان دادن به جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، گشایش کریدورهای کمک رسانی به غزه و کمک به ایجاد آرامش و ثبات در منطقه تأکید کردند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها