کد خبر: ۱۴۴۱۱۳۸

احداث خط لوله گازی در ایران با استفاده از لوله های تولید داخل

کارخانه های تولید لوله های گازی داخلی  همچون سپاهان و کچو ،کیفیت محصولات خود را افزایش داده اند و در حال حاضر برخی از آن ها به عنوان یکی از تولیدکننده های اصلی لوله های گازی مورد نیاز کشور مطرح شده اند.

در نتیجه امروزه برای احداث خط لوله های گاز و انتقال گاز از پالایشگاه ها به مراکز مختلف از لوله های گازی ایرانی بهره گرفته می شود که علاوه بر تضمین کیفیت، در قیمت تمام شده نیز باعث صرفه جویی در هزینه های جاری این چنین پروژه ها شده است.

 
لوله های گازی ایرانی با کیفیت

لوله های گازی که در ایران تولید می شوند با کیفیت بالایی هستند و در نتیجه توانسته اند با محصولات برتر خارجی رقابت نمایند به گونه ای که از  جمله محصولاتی باشند که در زمان انتخاب مورد رصد قرار می گیرند و خریداری می شوند.

در حال حاضر ایران به عنوان یکی از دارندگان منابع گازی در خاورمیانه همواره به کشورهای زیادی صادرات گاز دارد بنابراین نیاز است برای این کار از تجهیزات مناسب و با کیفیتی نیز برخوردار باشد تا بتواند در هزینه های جاری نیز صرفه جویی کند.
از این رو کارخانه های فولادی همانند سپاهان دست به تولید لوله گازی توکار با کیفیت زده است، به گونه ای کیفیت آن از همه نظر با نمونه های خارجی قابل قیاس است.

لوله گازی توکار سپاهان از جمله لوله های گازی برندهای معروف است که امروزه با توجه به اهمیت استفاده درست از گاز چه در بخش خانگی و چه در بخش صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله های گازی سپاهان در طول 6 متر تولید می گردد که البته این کارخانه می تواند بر اساس نیاز مصرف کننده در این رویه تغییراتی داشته باشد و متناسب با نیاز مشتری تولید لوله گازی را شخصی سازی نماید.

با این حال باید گفت خرید و فروش لوله گازی بر حسب وزن آن صورت می گیرد که این به ضخامت، طول شاخه و سایز لوله بر می گردد، و هر چقدر این موارد افزایش داشته باشند، به مراتب قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

در حال حاضر این کارخانه، لوله های گازی خود را در سایزهای 1، 1-1.2، 1-1.4، 2، 3 و 3.4 میلیمتر تولید می کند.

اما با تمامی نکات برشمرده در مورد لوله گازی ایران، باید بیان کرد که بسیاری از خط لوله گاز های احداث شده در ایران از لوله های داخلی هستند و به خوبی توانسته اند در برابر نیاز صنعت و همچنین در برابر شرایط آب و هوایی موجود در کشور به خوبی مقاومت از خود نشان دهند.

قیمت تمام شده لوله گازی برای پروژه های احداث خط گاز

لوله های گازی که در کشور تولید می گردند همواره از استاندارد و کیفیت های اصولی بهره می برند در نتیجه باید گفت که از نظر آنالیزها و مفاهیم علمی و اصولی کاملا تضمین شده هستند. با توجه به این که پروژه های احداث خط لوله های گاز از جمله پروژه های طرح های کلان کشور می باشند، نیاز است از نظر قیمتی نیز برای این چنین پروژه هایی کاملا به صرفه باشند.

کارخانه های تولید کننده تلاش دارند با حل نمودن مشکلاتی که در راه تولید لوله گازی توکار دارند، هزینه ها را کاهش و کیفیت نهایی محصول را افزایش دهند.

در نهایت قیمت لوله گازی برای چنین پروژه های بزرگی مقرون به صرفه خواهد بود.

البته لازم به خاطر نشان است که قیمت لوله گازی توکار از سمت کارخانه ها به صورت روزانه به بازار مصرف اعلام می گردد که در نهایت باید با توجه به شرایط فعلی بازار  و ساختار صنایع اقدام به خرید لوله گازی در حجم مورد نظر نمود.

البته لازم است برای خرید لوله گازی، به صورت روزانه آخرین قیمت این محصول را رصد نمود.

احداث خط لوله گازی در ایران با استفاده از لوله های تولید داخل

کارخانه های تولید کننده لوله گازی در ایران

در حال حاضر به گفته کارشناسان بازار ، صنعت فولاد ایران بسیار گسترده شده است و توانسته است در زمره کشورهای فولادی جهان به کشورهای مختلف معرفی گردد. در مورد تولید لوله های گازی باید این چنین گفت که کارخانه های متعددی توانسته اند با راه اندازی خط تولید این لوله ها، انواع لوله گازی را تولید نمایند و با بهبود کیفیت محصولات خود، در ایران و خاورمیانه، به عنوان برترین تولید کنندگان لوله گازی مطرح شوند.

از جمله این کارخانه می توان به موارد زیر اشاره داشت:
کارخانه سپاهان

کارخانه کچو

کارخانه آریاوا

کارخانه یاران


البته باید گفت قیمت لوله گازی این کارخانه ها با توجه به کیفیت و برند خود کارخانه از نرخ متفاوتی برخوردار است و همین امر موجب شده است برخی در بازار مصرف به سبب کیفیت برتر به میزان بیشتری استفاده شوند.

چشم انداز صنعت تولید لوله گازی در ایران


در جهان همواره تحولات بسیاری در حال رخ دادن است که از جمله آن ها می توان به تحولات رخ داده بین روسیه و کشورهای اروپایی اشاره نمود. با توجه به خبرهای رسیده از تنش های موجود بین روسیه و اوکراین، تنش های موجود با کشورهای اروپا،  و از سوی دیگر تنش های وجود در خاورمیانه، اروپا در نظر دارد میزان وابستگی خود را به روسیه کاهش دهد در نتیجه تصمیم دارد با جایگزین نمود کشورهایی این امر را اجرایی کند.

در این بین با توجه به حجم تولید گاز در ایران، کشور ما به عنوان یکی از گزینه های احتمالی خواهد بود.

در نتیجه این جاست که جایگاه لوله های گازی با کیفیت مشخص می شود و کشور می تواند با استفاده از انواع لوله های گازی موجود در داخل علاوه بر کاهش هزینه های احداث، زمینه را برای صادرات لوله گازی توکار را مهیا سازند.

در نتیجه با توجه به نظر کارشناسان این حوزه باید گفت آینده روشنی در پیش روی این صنعت قرار دارد و کارخانه های تولید کننده باید با علاوه بر افزایش کیفیت محصولات خود، در قیمت تمام شده لوله گازی و نحوه خرید و فروش آن بیشتر انعطاف داشته باشند.


تهیه و خرید لوله گازی های داخلی


خرید لوله های گازی که در داخل تولید می شوند بسته به نیاز صنایع مختلف، به صورت مختلف به بازار مصرف عرضه می گردد.

 از جمله بهترین لوله گازی توکاری تولید داخل، لوله گاز توکار سپاهان است که به خاطر کیفیت و استانداردهای لازم برای تولید و همچنین رنج سایزبندی مختلف، برای پروژه های بزرگ بسیار مناسب می باشد.

در حال حاضر به گفته فعالان این حوزه، بهترین روش خرید لوله گازی شرکت های بازرگانی خرید و فروش آهن آلات است.

در این شرکت ها هستند آن هایی که علاوه بر اعتبار بالا در این بازار، فاکتور رسمی نیز برای خریدار صادر می کنند که باعث می گردد کیفیت و اصالت محصول برای خریدار تضمین شود.
منابع:
https://ahanmelal.com/metal-pipe/steel-gas-pipe-price/sepahan-builtin-gas-pipe
https://ahanmelal.com/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها